ביקורת כנגד מימון בנט: הגירעון בתקופתו קפץ ל-30 מיליון ש"ח

    איתי גדסי No Comments on ביקורת כנגד מימון בנט: הגירעון בתקופתו קפץ ל-30 מיליון ש"ח

    לטענת התנועה לאיכות השלטון, כי בניגוד לטענות השר נפתלי בנט, בתקופתו זינק גירעון 'הבית היהודי' מ-11 מיליון ש"ח ל-30 מיליון ש"ח. בתנועה פנו ליועץ המשפטי לממשלה, כי יורה לפסול את מימון מפלגתו עקב הקנסות והחובות הכבדים

    בנט ואריאל
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (רביעי) למבקר המדינה וליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה לבחון את התנהלותו הכלכלית של השר בנט כיו"ר מפלגת "הבית היהודי", בטרם יקבל השר מימון בחירות למפלגתו חדשה. "מצב בו יו"ר מפלגה פורש ממנה כשלחובת המפלגה חובות רבים והיא מצויה בגירעון עמוק, אך ניתנת לו האפשרות להקים מפלגה חדשה הזוכה למימון בחירות".

    לטענת התנועה לאיכות השלטון, ע"פ פרסומים, פרש השר בנט מהבית היהודי, כשהיא בחובות על סך מיליוני שקלים, מהם חוב של 1.8 מיליון שקלים למדינה ועוד 272 אלף שקלים בגין קנס שהושת על המפלגה ע"י מבקר המדינה.

    עוד עולה מפרסומים כי דוח מבקר המדינה מבפברואר 2018 חשף שדוח ניהול החשבונות של "הבית היהודי" הוא שלילי, וקנס אותה ב-180 אלף שקלים. בתגובה לפרסומים אלו, טען השר בנט כי במהלך תקופתו במפלגה דווקא הצטמצמו החובות, אך על פי הנתונים בפרסומים, בסוף 2011 עמד גירעון המפלגה על 17 מיליון שקלים ואילו כיום מדובר על גירעון המתקרב ל-30 מיליון שקלים.

    מצב בו יו"ר מפלגה פורש ממנה כאשר לחובת המפלגה חובות רבים והיא מצויה בגירעון עמוק, ולעומת זאת ניתנת לו האפשרות להקים מפלגה חדשה הזוכה למימון בחירות של מפלגה חדשה ואף למקדמה שתעמוד על סך של 3.5 מיליון שקלים – הוא מצב אבסורדי הפוגע הן בקופת המדינה, הן בחברי המפלגה והן בציבור כולו, אומרים בתנועה לאיכות השלטון.

    כנגד הטענות הקשות, גורמים בסביבתו של בנט, הגיבו: "בשנת 2012, עת הצטרפו השרים בנט ושקד למפלגת הבית היהודי, היקף החוב במפלגה עמד על כ-40 מיליון ש"ח. בשנים האחרונות צומצם החוב באופן משמעותי לפחות מ-20 מיליון ש"ח. מדובר בחובות עצומים שצברה המפלגה לאורך עשרות שנים, ואלו צומצמו על ידי השרים בנט ושקד, ביחד עם המנכ"ל ניר אורבך, תוך שהם הפיחו חיים במפלגה, הציבו אותה בקדמת ההנהגה של מדינת ישראל והביאו אותה הן למספר קולות והן לתפקידים בממשלה שהמפלגה מעולם לא החזיקה בהם".

    בנט עזב עם אחריות: "בנט ושקד השאירו את הבית היהודי במצב טוב לאין ערוך מכפי שהיה עם הצטרפותם, וטרם הקמת מפלגת 'הימין החדש' קיימו שורת פגישות במטרה להעביר את הנהגת המפלגה בתהליך סדור לידיים אמונות".



    0 תגובות