בקשת הבניה בכותל הדרומי טרם אושרה

    איתי גדסי No Comments on בקשת הבניה בכותל הדרומי טרם אושרה

    בקשת הבניה בכותל הדרומי, שם ייעדו רחבה לקבוצת אנשים הפועלת כנגד מסורת ישראל סבא המסורה מדורי דורות, טרם אושרה ובוועדה המחוזית ביקשו מהעירייה את עמדתה | יו"ר הוועדה המקומית – נציג "דגל התורה"

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בירושלים החליטה לדחות את בקשת הבניה ברחבת הכותל הדרומי וביקשה מעיריית ירושלים להעביר לה את עמדתה האם בכוונתה לדון בבקשה המחודשת לשיפוץ הרחבה או שבכוונתה להחזיר את הדיון לוועדה המחוזית, כך עולה מההחלטה המלאה של הוועדה שמתפרסמת.

    הוועדה נימקה את החלטתה בנתונים שהוצגו בפניה בדיון, אשר על פיהם לא ניתן כעת לחדש את היתר הבניה ברחבת הכותל. את עמדתה התבקשה העירייה לרבות עמדתו הסופית של ראש העיר משה ליאון להעבירן בתוך 7 ימים.

    ההחלטה מגיעה כאמור, בין השאר לאחר שבדיון שהתקיים בתחילת השבוע בוועדה המחוזית הוצגה חוות הדעת המפורטת והמנומקת של עיריית ירושלים, אשר על פיה לא ניתן לחדש את ההיתר לשיפוץ הרחבה הדרומית, וזאת לאור פקיעתו של היתר הבניה, וכן לאור חריגות בניה ברחבה הקיימת.

    חוות הדעת שהוצגה, הביאה את עמדת ראש העיר משה ליאון, כפי שהציג בדיון עו"ד זאב גבאי, המשנה ליועמ"ש עיריית ירושלים "אנחנו כאן בשם ראש העיר והמנכ"ל בגלל הוועדה לא מתפרקת מסמכותה אלא יש לה עמדה ברורה", הבהרת הדברים הגיע לאחר טענות שאלו מצד רונן פרץ סגן מזכיר הממשלה שטען שחוות הדעת אינה מייצגת את עמדת ראש העיר.

    בוועדה הופיעו גם עו"ד ענר חפץ ועו"ד אמנון לורך המייצגים קבוצת ארכיאולוגים, אשר טענו בדיון כי אין לוועדה המחוזית סמכות לדון בחידוש ההיתר. הארכיאולוג דן בהט עצמו טען בהתרגשות רבה כי "מה שקרה עם וועדת העתקות שראש הממשלה פיטר את השרים שהתנגדו לעמדתו זה ממש בושה וחרפה. בושה שכל הרמפה הזאת והלכלוך שלא יאומן, מקום קדוש, הורסים במו ידינו את האתר שמבחינה לאומית אין עוד מקום כמותו שניתן לראות בו את החורבן".

    בנוסף, עו"ד צפנת נורדמן המייצגת את ארגון 'נשים למען הכותל' תהתה "מדוע אצה הדרך לוועדה לקבל החלטות שסותרות את החלטת הממשלה לבטל את מתווה הכותל, שלושה שבועות לפני הדיון בבג"ץ?".

    לאור העמדה הברורה של עיריית ירושלים, וכן טענות כבדות המשקל של עורכי הדין והמתנגדים, התנהל דיון קשה בין חברי הועדה לאנשי משרד ראש הממשלה, אשר בשלב מסוים כאשר הבינו שלא יוכלו לחדש את האישור, ביקשו מהוועדה לקיים דיון על היתר חדש. בתגובה לבקשה שפנה חבר הוועדה מר אברהם שקד לרונן פרץ בנזיפה "איך אתה מצפה ממני לעשות משהו לא חוקי?".

    בסופו של דיון כאמור, החליטה הועדה לדחות את הבקשה לחידוש ההיתר, ושלחה את אנשי משרד ראש הממשלה להגיש בקשה מחודשת להיתר בניה ברחבה.

    נציין כי השבוע נכנסו לכהן כחברים בוועדה המקומית לתכנון ובניה חברי מועצת ירושלים החדשים, כאשר בראש הוועדה עומד אליעזר ראוכברגר, יו"ר סיעת דגל התורה בעיר.

    בצלאל זיני, ראש המטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל מסר בתגובה להחלטת הועדה המחוזית: "אנו שמחים שהועדה המחוזית קיבלה בסופו של יום את ההחלטה המתבקשת – לדחות את הבקשה לחידוש ההיתר לשיפוץ ברחבה הדרומית, לא יתכן שינסו בכל מיני תרגילים וקומבינות לקבוע עובדות בשריד בית מקדשנו, ולקרוע את הכותל לטובת תנועות הזרות ליהדות, בניגוד לכל נוהל, בניגוד לכל חוק ובניגוד לרצון הרוב הבריא של העם.

    אנחנו מברכים את ראש העיר, מר משה ליאון, ואת חברי המועצה שפעלו, שלמרות הלחצים הכבדים גילו נאמנות לקודשי ישראל, ועמדו ימין הכותל ולימין היהדות הנאמנה.

    החלטת הועדה המחוזית צריכה להיות המסמר האחרון שקובר סופית את הניסיון להחיות כל פעם מחדש את מתווה הכותל שבוטל בהחלטת ממשלה, אנחנו בטוחים שעיריית ירושלים תודיע שהיא רוצה לדון בבקשת ההיתר ושלא תאפשר בניית רחבה שיבזו בה את קדושת המקום. עם ישראל רוצה לשמור על קדושת הכותל לכל אורכו ועל אחדות העם, כותל אחד לעם אחד!" הוסיף זיני.



    0 תגובות