ממחר: מחירי תרופות מרשם ירדו ב-6.9% בממוצע

    איתי גדסי No Comments on ממחר: מחירי תרופות מרשם ירדו ב-6.9% בממוצע

    פחות רגולציה: מדובר על ממוצע של הוזלות על מחירי התרופות בעלות הפטנט המפוקחות. המהלך יתן נגישות לתרופות יקרות. ההוזלה בעקבות הרפורמה לשינוי מודל הפיקוח על מחירי תרופות שהובילו השר כחלון וסגן השר ליצמן

    12:27
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on איך מגיעים לפסח ברוגע: דיתי וינשטיין מגלה את הסודות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המפקח על המחירים במשרד הבריאות, מר ודים פרמן, הודיע היום (שני) כי המחירים המרביים של תרופות המרשם בעלי הפטנט המפוקחות, ירדו בשיעור ממוצע של 6.9% לעומת המחיר הנוכחי.

    לירידה זו תרם בעיקר שינוי במודל הפיקוח על מחירי תרופות מרשם אשר הוביל סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ושר האוצר ח"כ משה כחלון. כמו כן, תרמו לירידה השינויים בשיעור שערי החליפין.

    חשוב לציין, מודל הפיקוח החדש מבחין בין תרופות מקור (ללא תחרות) ותרופות "גנריות"-ללא פטנט (עם תחרות). מטרת המודל הייתה לאפשר לאזרחי ישראל נגישות לתרופות יקרות אשר אין להן תחרות ובשל כך נמכרו במחיר גבוה. המודל גובש על מנת להוריד מחירים של תרופות אלו.

    יחד עם זאת, מודל הפיקוח החדש הוריד את עומס הרגולציה מעל תרופות "גנריות" אשר מחירי המחירון שלהן אינו משקף את מחירן בשטח.

    סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, בירך על המשך מגמת ההפחתה במחירי התרופות ואמר כי "זו בשורה חברתית חשובה שמקלה על אזרחי ישראל וציבור החולים."

    שר האוצר משה כחלון: "המהפכה החברתית כלכלית שאנחנו מובילים בארבע השנים האחרונות מורגשת במערכת הבריאות שהשתפרה בשנים אלו בזכות העלאת תקציבי הבריאות והגדלת סל התרופות. רפורמת התרופות היא לא רק רפורמה שמורידה מחירים, אלא רפורמה שעושה צדק. למאות אלפי חולים וחולות שמתקשים לעמוד במחירי התרופות תהיה שנה מעט קלה יותר. אנחנו מאחלים לאותם החולים בריאות ואריכות ימים."

    מנכ"ל משרד הבריאות, מר משה בר סימן טוב כי מחירי התרופות הם נושא בפיקוח ואנחנו שמחים לבשר לקראת פתיחת השנה האזרחית על הוזלה נוספת למטופלים.



    0 תגובות