היערכות בקרב תלמידי הקירוב לקראת פתיחת הרישום לישיבות הקטנות

    עפר גדנקן No Comments on היערכות בקרב תלמידי הקירוב לקראת פתיחת הרישום לישיבות הקטנות

    פרויקט טיפול המשך של 'קרן ההסעות' נוסד ע"י רשכבה"ג מרן ראש הישיבה זצוק"ל כהצלה רוחנית לתלמידים מסיימי כיתות ח' בחינוך העצמאי שימשיכו להתעלות כבני ישיבה * הפרויקט נוחל בס"ד הצלחה רבה, כאשר בכל שנה נרשמת עליה משמעותית במספר התלמידים הממשיכים לישיבות קדושות

    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    וכל בניך לימודי ה': לקראת פתיחת עונת הרישום לישיבות קטנות ברחבי הארץ, נערכים מאות חונכי פרויקט טיפול המשך שע"י ארגון "קרן ההסעות", לפעילות השנתית החשובה בקרב אלפי תלמידים מבתי הספר של 'החינוך העצמאי' להכשירם ולעודדם להמשיך במסגרת תורנית ישיבתית ולעלות במעלות התורה והיראה.

    מדובר בפעילות מאומצת ואישית של החונכים בקרב מאות נערי חמד של הקירוב, מסיימי כיתות ח' מכל רחבי הארץ, אשר בזכות 'קרן ההסעות' זכו להגיע מבתים רחוקים מתו"מ אל בתי הספר התורניים ולהיכנס לעולמה של תורה. במסגרת פרויקט 'טיפול המשך' של הארגון, נערכת עבודה יסודית של הרכזים והחונכים אשר מתאימים לכל נער את המסגרת הישיבתית שלו, כדי שיוכל להמשיך את התעלותו הרוחנית גם בישיבה.

    הרב יעקב מויאל, מנהל פרויקט 'טיפול המשך' של 'קרן ההסעות' אומר, כי מדובר בעבודת קודש הנערכת זה כחודשיים ימים, בימי עיון מיוחדים עם החונכים, ובסדרת פגישות עם מנהלי ומחנכי בתי הספר והורי התלמידים. "לכל תלמיד יש את הלבטים שלו ואת המסלול המקורי שתכננו הוריו עבורו. נדרשת סיעתא דישמיא מיוחדת להשפיע עליהם בדרכי נועם להמשיך בחממה התורנית, להכיר את עולמה של הישיבה ולהמשיך ולצמוח כבן תורה אמיתי. אנו עושים זאת בסיועם של עשרות החונכים המסורים, וברוך ה', אנחנו רואים בכל שנה את הגידול המבורך של מסיימי כיתות ח' שלנו הממשיכים לישיבות קדושות ונעשים אחר כך לבחורים מצוינים".

    פרויקט טיפול ההמשך של "קרן ההסעות" נוסד והוקם ע"י רשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל שנושא חינוכם הטהור של ילדי ישראל הדיר שינה מעיניו. כזכור, לפני מספר שנים, לא רבים מבוגרי תלמידי הקירוב היו ממשיכים לישיבות קדושות. מצב זה הביא את מרן זצוק"ל לקרוא לראשי הארגון ולהורות להם להקים מיד את מערך טיפול ההמשך. "אם לא נדאג להמשך גידולם וחינוכם בישיבות הק', מה הועילו חכמים בתקנתם", אמר מרן זצוק"ל.

    ואכן, בהוראתו ובעידודו הוקם מערך טיפול ההמשך הקוצר פירות הילולים מידי שנה ורואה ברכה בעמלו. במסגרת הפרויקט, נשלח צוות רמי"ם איכותי למסור שיעורי העשרה והכנה לתלמידי כיתות ז' וח' בבתי ספר הקירוב. התלמידים מתענגים מידי שבוע בשבוע בשמיעת שיעור ישיבתי ממיטב הרמי"ם, ורוכשים אגב כך מיומנות למידה, הבנת הנקרא, ביקורת עניינית, הסקת מסקנות ויכולת התנסחות בשיטת הלימוד הישיבתית. לאחר מכן החונכים מכשירים את התלמידים למבחנים בישיבות, שוקדים עמם על החומר הנלמד ואף מלווים אותם לבחינה עצמה כדי להעניק להם ביטחון ותחושה טובה בעת המבחן.

    זאת ועוד, החונכים והפעילים ממשיכים ללוות את התלמידים היקרים גם בשנותיהם הראשונות בישיבה, ומעניקים עזרה וסעד לתלמידים המתקשים מעט במסגרת זו. פעולות אלו נחשבות להצלת רוחנית גדולה של אותם נערים, הנשארים במסגרת הישיבתית עד שגדלים בכוחות עצמם ונעשים לתלמידי ישיבה מעולים. זו הסיבה שמספר התלמידים הממשיכים לישיבות עולה משנה לשנה ונוחל הצלחה בס"ד.

    כיתוב:

    פעילות יסודית. חונכי קרן ההסעות בלימוד ישיבתי עם תלמידי "קרן ההסעות".



    0 תגובות