אנטישמיות חוקית: בבלגיה תיאסר מחר השחיטה הכשרה

    קלמן טלר No Comments on אנטישמיות חוקית: בבלגיה תיאסר מחר השחיטה הכשרה

    בלגיה: החל ממחר תיאסר השחיטה הכשרה במחוז הפלמי; תגובות נזעמות בעולם היהודי

    רבה של בלגיה הגאון הרב אברהם גיגי ונשיא הפרלמנט צילום: לשכת נשיא הפרלמנט הבלגי
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החל ממחר (שלישי), תחילת השנה האזרחית, יכנס לתוקפו חוק המחייב הימום 'רברסיבל' – 'אלקטרונרקוז' של בהמות לפני השחיטה ולמעשה אוסר את השחיטה הכשרה במחוז הפלמי בבלגיה. כזכור, לפני כעשרה חודשים קיבל הפרלמנט במחוז הוולוני בבלגיה החלטה נגד השחיטה הכשרה שתיכנס לתוקפה בעוד תשעה חודשים. כחודשיים לאחר מכן קיבל הפרלמנט הפלמי בהתנגדות חבר פרלמנט אחד בלבד. החלטה הנכנסת, כאמור, לתוקפה מחר ולאחריה; עד להתארגנות בתי המטבחיים להימום בשיטת ה'רברסיבל' – 'אלקטרונרקוז' יהממו בהמות דקות לפני השחיטה וגסות לאחריה.

    ב'ועידת רבני אירופה' המנהלת מערכה קשה נגד החקיקה האנטי דתית באירופה הביעו דאגה רבה הגם שלדעתם אין מדובר באנטישמיות ונועדה לבלום את המוסלמים ביבשת. נשיא הועידה הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר כי "אנו בעיצומה של התקפה נגד חופש הדת; בירת אירופה בחוקיה ובאי סבלנותה למיעוטים מוכיחה שאכן האסלאם הקיצוני והרדיקלי ניצח אותם. הצלחנו לבלום ניסיונות חקיקה במדינות רבות באירופה ויוזמות חקיקה בפרלמנט האירופי ובמוסדות האיחוד אולם אנו במלחמה ואנו מגייסים את הקהילה הבינלאומית מידי יום למערכה. זהו יום עצוב לאירופה. אנו נקיים את הועידה הדו שנתית הבאה באנטוורפן בהשתתפות מאות רבני אירופה כדי להביע את מחאת רבני אירופה ולחזק את הקהילה היהודית במיוחד בבלגיה".

    הרב הוסיף ואמר: "מצער שוב שמליבה של אירופה מקום שהיה צריך להיות לדוגמא לכל מדינות היבשת יוצאת הקריאה למלחמה בחופש הדת של המיעוטים. בירת האיחוד האירופי מטילה כתם שחור מעל שמיה המתקדרים של אירופה. יהודים מסרו את נפשם גם בתקופות האפלות ביותר בהיסטוריה כדי לאכול אוכל כשר וכדי למול את ילדיהם, חלפו רק שבעים שנה לאחר שהרייך השלישי בצביעות אכזרית אסר בשם 'ההומניות' את השחיטה הכשרה טבח באכזריות מיליוני יהודים והחריב את אירופה. ניאבק יחד עם הקהילה היהודית בבלגיה בהחלטות האומללות הללו בכל הכלים העומדים לרשותנו".

    רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי הרב אברהם גיגי אמר כי לפני כשמונה חודשים במהלך נאומו של נשיא הפרלמנט האירופי מר אנטוניו טייאני בבית הכנסת הגדול בבריסל שם ערכה הקהילה היהודית אירוע מיוחד לציון בחירתו ותמיכתו העקבית ביהודים ובישראל, קיבלנו את ההודעה ולפיה הפרלמנט במחוז הפלמי בבלגיה אימץ את החוק האוסר למעשה את השחיטה הכשרה למרות פסיקת ביהמ"ש לחוקה.

    "בשעה שאנחנו נועדים עם ההנהגה השפויה באירופה ומקבלים מהם סיוע מעשי והצהרות נחושות למלחמה בחקיקה האנטי יהודית יש עדיין מי שמנסה להצר את חיינו כאן. החקיקה האנטי דתית הינה סכנה לחיים היהודיים באירופה. אנו עדיין ממתינים להחלטת ביהמ"ש לחוקה בעתירה שהגשנו גם במחוז הוולוני שם נתקבלה החלטה זהה כחודשיים לפני כן. נילחם בנחישות נגד ההחלטות האומללות הללו גם עד לביהמ"ש לזכויות אדם בהאג עד לביטולן".

    הרב גיגי אמר כי הסיכוי להחלטה נכונה לביטול החוק מביהמ"ש לחוקה הוא גדול שכן "נשיא הקונסיסטואר מר פיליפ מרקביץ, הרב פנחס קורפנלד יו"ר 'מחזיקי הדת' בבלגיה, ואנוכי עתרנו בזמנו לביהמ"ש לחוקה בשני המחוזות בטענה שהתקבלה ולפיה; 'הגבלת השחיטה הכשרה מצמצמת בצורה מוגזמת ובלתי סבירה את חופש הדת, פוגעת משמעותית ומנוגדת לחוקי יסוד זכויות האדם וזכויות הדת בבלגיה'".

    "הם ניסו לשכנע אותנו באמצעות מר ונטנס פיפ, וטרינר במקצועו שישמש כמתווך בין החברי הפרלמנט הקהילה היהודית והקהילה המוסלמית שהציע שנסכים לסוג מסוים של הימום. אך הודענו להם חד משמעית כי הקהילה היהודית מתנגדת בתקיפות לכל הגבלה של השחיטה הכשרה. אמרתי להם כפי שאמרתי גם בהופעה בפני הפרלמנט הוולוני בין שאר הטיעונים המדעיים והחוקיים, כי זו צביעות; צייד ברברי כשמשסים כלבים בחיות ובהמות שנורו לשם שעשוע מותר עפ"י החוק. היש ברבריות גדולה מזו?".



    0 תגובות