הקלה לחברים? בג"ץ פסק כי השופטת פוזננסקי תחזור לתפקידה

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on הקלה לחברים? בג"ץ פסק כי השופטת פוזננסקי תחזור לתפקידה

    לאחר שתיאמה הארכות מעצר עם הפרקליט בתיק 'בזק', תוך כדי היתול בעצורים. הורחקה השופטת לצמיתות מתפקידה. היום קבע בג"ץ כי מעשיה חמורים, אך תשוב לתפקידה

    בית המשפט העליון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט העליון, החליט היום (חמישי) כי השופטת רות פוזננסקי תחזור לעבודתה כשופטת, וזאת לאחר פסק דין שקבע כי עליהלהתפטר ממערכת המשפט לאור הפרשה בה הואשמה.

    כזכור, רות פוזננסקי שופטת בבית משפט השלום תל אביב–יפו, הועמדה לדין משמעתי בעקבות החלפת מסרונים בינה לבין הפרקליט שטיפל בהליכי המעצר ב"תיק בזק" ו"תיק 4000" הם תיאמו את העארגות המעצר ביניהם. השופטת הגיעה להסדר טיעון עם הקובלת – שרת המשפטים – שלפיו היא תודה במיוחס לה, ושרת המשפטים תעתור לעונש מסוג השעיה. בעקבות כך הודתה השופטת במיוחס לה והורשעה בהתנהגות שאינה הולמת שופט ובהפרה של כללי האתיקה לשופטים.

    בית הדין המשמעתי (הנשיא (בדימ') א' גרוניס, השופט נ' הנדל והשופטת א' הלמן) דחה את ההסדר שאליו הגיעו הצדדים, וקבע שאינו מוסמך להורות על השעיית השופטת. בית הדין קבע כי יתר העונשים הקבועים בחוק אינם הולמים את חומרת מעשי השופטת, וכך סברה גם הקובלת – שרת המשפטים. על כן קבע בית הדין כי בנסיבות העניין העונש הראוי הוא העברתה לצמיתות מכהונה.

    כאמור, היום בית המשפט העליון ברוב דעות החליט לקבל את עתירתה של השופטת רונית פוזננסקי-כץ ולבטל את גזר הדין של בית הדין המשמעתי לשופטים שלפיו תועבר העותרת מכהונתה לצמיתות.

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      איך נשארו עוד אנשים המאמינים בשלטונו הרקוב של הבג"ץ

    2. 1

      למה החזירו לתפקידה, שופטת שסרחה?
      איך ניתן להאמין לה ? היא לא ישרה, לא אמינה.
      צריכים להדיחה לצמיתות ! לא מתאימה להיות שופטת.