- רדיו קול חי - -

הטרור מעזה מתגבר: 5 מחבלים הרוגים – חמאס: "החלטה על התגובה בקרוב"

לאחר תקופה ממושכת של שקט יחסי בגבול הרצועה חמאס שוב מגביר את העימותים בגדר הגבול ומוביל להסלמה מול כוחות צה"ל. אמש (שישי) בתהלוכות 'השיבה' על גדר הגבול השתתפו מעל 10,000 מחבלים שהעמתו עם כוחותינו, המהלך ההתפרעויות האלימותף השליכו המחבלים מטעני חבלה על הגדר, זריקת אבנים, בקבוקי תבערה, ואף ניסיונות חציית הגדר.

כוחתינו הגיבו בירי אל עבר המחבלים, כתוצאה מהירי 5 מחבלים נהרגו. ממשרד הבריאות בעזה נמסר כי מעל 40 פצועים הגיעו אל בית החולים.

חידוש העימותים מגיע לאחר תקופה שקטה, בה חמאס קיבל מיליוני דולרים מקטאר, בתמורה לשקט מלא על פי הדרישה הקטארית. עם התגברות האירועים האלימים ביהודה ושומרון כנראה שחמאס מנסה להוביל מהלך מתואם יחד עם המחבלים ביו"ש.

ביום חמישי בלילה, רכב פרץ את מחסום 'פוקס' בסמוך לרמאללה, הנהג נהרג מירי כוחתינו. במקביל, אש נפתחה מכיוון הכפר עין יברוד לעבר צומת עופרה, צה"ל הגיב באש אל עבר מקורות הירי, אין נפגעים.

בתגובה להרג 5 המחבלים אמש והתסיסה בעקבות כך ברצועה, ראש הלשכה המדינית של החמאס, איסמעיל הנייה הגיב: "אנו מגנים את ההתנהגות של ישראל על חידוש הירי לעבר ילדינו והריגתם, אשר המשתתפים בצעדות השיבה ושבירת המצור ופלגים (חדר המבצעים המשותף) יקבלו את ההחלטה הנכונה איך להגיב לפשעים הללו".

החמ"ל המשותף של כלל ארגוני המחבלים ברצועה פרסם תגובה: "בעקבות פשעי ישראל נגד מפגינים לא אלימים בצעדות השיבה שהובילו למותם של ארבעה ולפציעתם של עשרות – החמ"ל המשותף נמצא בהתייעצויות מתמשכות. נגבש עד מחר מדיניות תגובה וכללי פעולה באשר לטיפשות הישראלית ולפשעיה נגד בני עמנו". מחר תמסר הודעה על התגובה מצד ארגוני המחבלים בעזה.

שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן שהתפטר עקב התגובה הרפה מול חמאס כתב: "האלימות ליד גדר המערכת ברצועת עזה אינה פוסקת. כמידי שבוע, אלפי פלסטינים התפרעו גם אתמול ליד הגדר והממשלה ממשיכה להעלים עין. למרות הפרות הסדר בגבול הרצועה והטרור ביהודה ושומרון ממשלת ישראל ממשיכה להעביר לחמאס את דמי החסות (פרוטקשן) – 15 מיליון דולר המגיעים מקטאר בכל חודש".

עוד הוסיף: "אתמול שוב קיבלנו הוכחה לכך ש"ההסדרה" בדרום היא חד-צדדית. החמאס ממשיך לעודד פיגועים והתפרעויות ליד הגדר, לחפור מנהרות ולייצר רקטות. לכן חייבים לסגור לחמאס את הכספומט ולהפסיק עם הכניעה לטרור".