אשת הברז"ל \\ מירי שניאורסון

    מירי שניאורסון No Comments on אשת הברז"ל \\ מירי שניאורסון
    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גם כשאני פוגשת אותן שוב ושוב הן אף פעם לא מפסיקות להפתיע אותי. מי? נשות הברזל.

    נכון, מבחינה חיצונית הן נראות כמו בת השכן, כמוך וכמוני. אבל את ואני יודעות שכדי לשרוד בעולם העסקים ולשלב בתוכו אימהות פעילה נדרשת יכולת של אישה ברזל. ומהי אשת ברזל?

    ברז״ל אלו ראשי תיבות: ב – בלהה, ר – רחל, ז – זלפה, ל – לאה. ארבע נשי יעקב, האימהות של שנים-עשר השבטים.

    כבר במבט ראשון יש כאן דבר שמעורר תמיהה. זה הסדר?! מדוע מציינים את השפחות לפני הגבירות, בלהה, שפחת רחל – לפני רחל אימנו, וזלפה, שפחת לאה – לפני לאה אימנו? וכן מציינים את רחל לפני לאה!

    הרבי אומר כי הסדר הזה, שהוא לכאורה שלילי (שפחה כתובה לפני גברתה) – הוא דווקא מעלתן של האימהות, ונסביר זאת.

    יש כלל – "כל הגבוה מחברו, נופל למטה ממנו". נצליח להבין את הכלל אם נדמה חומה הבנויה מלבנים. כאשר החומה נופלת – הלבנים הגבוהות הן שייפלו רחוק יותר. וכך גם בעולמנו – מה שנפל למטה יותר – מקורו היה גבוה יותר, יש לו שורש נעלה יותר.

    ועכשיו הכל מובן. בפנימיות, הסדר שבו מוזכרות האימהות מבטא דווקא את מעלתן האמיתית ואת הדרגה שלהן. ובימות המשיח, תגיע מעלה זו לידי ביטוי, כפי שבאחרית הימים "נקבה תסובב גבר" – תוכר מעלת האישה על פני הגבר, מעלת הגוף על הנשמה ועוד.

    את מכירה את התופעה הידועה, של "חיסול" המטעמים כבר בערב שבת, כשכל אחד "רק טועם"? כך גם בערב "יום שכולו שבת" – הגאולה האמיתית והשלמה, אנחנו מקבלות "טעימות", ואפשר כבר עכשיו לראות את העשייה הגדולה של נשות ישראל ולחוש ולטעום מהזמן העתידי שבו "נקבה תסובב גבר".

    השבוע ציינו את עשרה בטבת, היום שבו החל המצור על ירושלים. שני בתי המקדש היו מאבנים, ואילו בית המקדש השלישי יהיה עשוי דווקא מברזל – מדרגת הברזל נמוכה יותר מאבנים, אך הוא חזק יותר ומבטא את מעלת ה'נמוך' על ה'גבוה', בדומה לראשי התיבות של ברז"ל, ואת הביטוי האמיתי לכך נזכה לראות בגאולה האמיתית והשלמה, שבה נראה את המעלה האמיתית של כל דבר והרע יתבטל לגמרי.

    ואיפה בחיים הפרטיים שלך את זקוקה לכוח של אישה ברזל? האם גם את פגשת אותה, את אשת הברזל? (רמז – תקדישי לעצמך דקה תמימה של התבוננות בה מול המראה…)

    בברכת חורף בריא!


    הכותבת היא מאמנת ויועצת עסקית ואישית, מרצה ומגישת התכנית "עניין משפחתי".



    0 תגובות