זליכה על פסילתו: "הפקידות תומכת במונופלים ולא מאפשרת לדון עליהם"

    איתי גדסי No Comments on זליכה על פסילתו: "הפקידות תומכת במונופלים ולא מאפשרת לדון עליהם"

    "אני כבר הלכתי עם זילבר פעמיים לבג"ץ השנה וניצחתי, גם הפעם אהי אנצח בבג"ץ" כך אומר פרופ' ירון זליכה על פסילתו למינוי יו"ר 'הועדה ליוקר המחייה' | על דינה זילבר: "את מי שהגנה על 'תנובה' אישרה לה להתמנות לממונה על ההגבלים העסקיים ואילו אני שנלחמתי במונופולים פוסלים" הבעייה שלנו קובע זליכה "זו הפקידות הרופסת במדינה"

    פרופ' ירון זליכה צילום: פלאש90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרופסר ירון זליכה מי שכיהן בחשב הראשי של משרד האוצר ואיש שנלחם בישראל במשך שנים כנגד המונופולים בתחומי המזון, התראיין היום (חמישי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן. שר האוצר משה כחלון הורה על הקמת וועדה ליוקר המחייה בישראל בראשות ירון זליכה, מנגד המשנה ליועמ"ש דינה זילבר, הורתה על פסילתו לתפקיד עקב ניגוד עניינים. זליכה מבטיח אלך איתה לבג"ץ ואנצח.

    האמנם ניגוד עניינים: לדברי זליכה יש זהות עניינים: אני הגשתי תביעה ציבורית כנגד 'תנובה' על מחירי המזון הגבוהים. אם על זה פוסלים אותי זה זהות עניינים, ומי שהגנה על 'תנובה' זה הגברת מיכל הלפרין שמונתה הממונה על ההגבלים העסקיים שהגנה וסנגרה על תנובה ועל המינוי שלה זחלבר לא התנגדה ושמה אותה לשמור על המונופולים".

    עוד הוסיף: "אני ייעצתי לעובדי מגה ובזכות הייעוץ 4,000 מקומות עבודה ניצלו, ואם לייצג עובדים זה פסול? זה פקידות רופסת. מי שמגן על מונופולים נכנס למערכת מי שיוצא נגד נפסל, תראה איזה פחד נכנס בהם מאז שהודיעו על מינוי שלי, כבר הקפיאו את המחירים".

    מינוי של שר האוצר: "בא שר האוצר ואומר אני שם את הלוחם הכי גדול כנגד המונופולים, זה פוליטי? אם לא ימנה יגידו שהוא רופס ואם כן פתאום זאת הבעייה. הפקידות שהכינה את מתווה הגז פתאום עומדת מאחורה ולא מאפשרת לי להכנס למתווה הגז".

    הפקידות הרופסת: "לציבור נמאס לו את המחירים הכי גבוהים במערב. הציבור גם יודע אנחנו חושפים את הפקידות במערומיה במי שתומך במונופלים ולא מאפשר לדון עליהם".

    האזינו לראיון:

    צילום: פלאש90


    0 תגובות