נתניהו: "נחתום על פרוייקט הנחת צינור הגז הארוך בעולם"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "נחתום על פרוייקט הנחת צינור הגז הארוך בעולם"

    בבירת הנגב בבאר שבע, נערך היום פסגה מדינית חשובה, בין ישראל ליוון וקפריסין. במהלך הפסגה נחתמו מספר הסכמים חשובים בין המדינות. אחת המטרות הוא פרויקט הנחת צינור הגז הארוך בעולם בין ישראל לאירופה. ראש הממשלה התייחס לפעילות נגד איראן בסוריה: "היא תורחב"

    הפסגה היום צילום: קובי גדעון לע"מ
    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (חמישי) נפתחה הפסגה הבילטראלית בבאר שבע החמישית במספר של מדינות: ישראל – יוון וקפריסין. ראש הממשלה בנימין נתניהו  נשא נאום על חשיבות הפסגה והיחסים המשותפים באזור האלים בו אנו חיים, אחד ממטרות המפגש הינו הנחת צינור הגז הארוך בעולם מישראל לאירופה, דבר שיהפוך את ישראל למעצמת אנרגיה. בפסגה השתתף שגריר ארה"ב בישראל דיויד פרידמן

    היחסים בין המדינות: בתחילת נאומו התייחס נתניהו לקרבה דווקא בין המדינות הללו באזור האלים: "זהו מפגש הפסגה החמישי בין המדינות שלנו, הידידות האישית בינינו מתחזקת ככל שההסכמים מתארכים ונהיים מפורטים יותר. קשרים אלה מבוססים לא רק על אינטרסים משותפים וקרבה גיאוגרפית, הם מבוססים על ערכים משותפים באזור נפיץ ואלים מאוד

    עוד אמר נתניהו: "אנחנו חולקים היסטוריה ארוכה ותרבות עשירה. שלושתנו דמוקרטיות חיוניות שמוקירות פלורליזם, חירות ושלום; כוחות הטרור והקיצוניות הדתית מאיימים על כולנו. הברית בינינו היא עוגן של יציבות ושגשוג במזרח המזרח התיכון".

    ארה"ב תומכת: "היום נמצא איתנו אורח מיוחד. נוכחותו של ידידנו היקר שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן במפגש הזה משקפת את תמיכת ארה"ב בשותפות הזאת, בפרויקטים שלנו ובערכים שלנו, ששותפים גם לארה"ב".

    אחד המטרות החשובות אמר נתניהו הוא הפיכת ישראל למעצמת אנרגיה: "היום אישרנו מחדש את המחויבות שלנו לצינור ה-East-Med, הצינור התת ימי הארוך ביותר בעולם לייצוא גז ממזרח הים התיכון לאירופה, ודנו באספקטים חשובים של הפרויקט. בעוד מספר חודשים נחתום על ההסכם הזה באופן רשמי".

    חיזבאללה: "בעודנו מדברים על בניית צינור למטרות שגשוג, ישנם כוחות באזורנו שבונים מנהרות למטרות טרור. לפני מספר שבועות יצאה ישראל במבצע לחשוף ולנטרל מנהרות טרור החוצות את גבולנו הצפוני עם לבנון. את המנהרות הללו בנה חיזבאללה בתמיכה ישירה של איראן ובמימונה. רשת התוקפנות שטווה איראן במזרח התיכון, מטילה אימה גם על אירופה וגם על העולם כולו".

    נרחיב את הפעילות כנגד איראן בסוריה: "ישראל ממשיכה במבצע נגד מנהרות הטרור של חיזבאללה ותמשיך בו עד שתשיג את מטרתה. ברגעים אלו ממש אנחנו מפעילים אמצעים לנטרל את המנהרות הללו. נמשיך לפעול בסוריה כדי למנוע את ניסיונותיה של איראן להתבסס צבאית נגד ישראל. לא נפחית את מאמצינו אלא נרחיב אותם".

    ההזדמנויות של קפריסין ויוון: "יש לנו תכנית התמחות מיוחדת ליזמים צעירים מיוון ומקפריסין שבאים להתמחות בחברות היי-טק ישראליות. אני מקווה לראות בשנים הקרובות יזמים צעירים רבים, וגם לא כל כך צעירים, משתי המדינות שבאים לישראל".

    WhatsApp Image 2018-12-20 at 16.42.24

    לאחר מכן מסרו הצהרות נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס, ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס ושגריר ארה״ב בישראל דיוויד פרידמן.

    בהמשך סיירו המנהיגים בתערוכת חדשנות וסייבר בפארק קרסו למדע בבאר שבע.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס וראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס חתמו על הצהרה טרילטרלית משותפת.

    מהצד הישראלי חתמו על ההסכמים שר התקשורת איוב קרא, שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס, ראש מערך הסייבר הלאומי, יגאל אונא ומנהל השירות המטאורולוגי, ניר סתיו.

    הסכמים טרילטרליים שנחתמו במהלך הפסגה:
    – מזכר הבנות לשיתוף פעולה בתחום מניעת התקפות סייבר.
    – מזכר הבנות לחילופי מידע על רגולציה של ערים חכמות ובתים חכמים.

    הסכמים בילטרליים ישראל-קפריסין:
    – מזכר הבנות לסיוע הדדי במניעת התקפות סייבר.
    – מזכר הבנות בנושא שיתוף פעולה בתחום טכני במטארולוגיה וחילופי מידע.
    – הצהרה משותפת על רצון הדדי להיכנס למשא ומתן על הסכם מסגרת בין הממשלות.

    הסכם בילטרלי ישראל-יוון:
    – הסכם מסגרת לשיתוף פעולה בתחום הלווינים ויישומיהם.

    צפו:

    צילום: קובי גדעון לע"מ


    0 תגובות