שינוי כיוון דיפלומטי או התרסה: ישראל הצביעה כנגד רוסיה באו"ם

    שלמה ריזל 2 Comment on שינוי כיוון דיפלומטי או התרסה: ישראל הצביעה כנגד רוסיה באו"ם

    שינוי כיוון: ישראל הצביעה באו"ם כנגד מעשיה הצבאיים של רוסיה בחצי האי-קרים | האם מדובר במדיניות דיפלומטית חדשה כנגד רוסיה?והשח-מט הדיפלומטי שמנהלת ישראל מול ארה"ב ושאר מדינות העולם, בהצלחה עד כה

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אומרים לא לרוסים. סיפור דיפלומטי לא פשוט, עבר בשקט יחסית בישראל. בהצבעה שהתקיימה אמש (שני) באו"ם, הצביעה מדינת ישראל בעד החלטה המגנה את רוסיה על 'המיליטריזציה של חצי האי קרים'. כזכור אוניית קרב רוסית יירטה שלוש אוניות קרב אוקראיניות ולקחה אותם בשבי, בגלל חוק בלתי חוקי שאכפה רוסיה בשטח המים הבינלאומיים.

    מבדיקה שערך פרשננו המדיני שלמה ריזל, עולה כי ישראל נהגה עד כה להימנע בהצבעות שהתייחסו לסכסוך הרוסי עם אוקראינה. המקרה הנוכחי מאוד מעניין, האם מדובר על תגובה  עקב ההצבעות הרוסיות האוטומטיות נגדנו באו"ם?

    WhatsApp Image 2018-12-18 at 15.55.28

    רק לאחרונה הצביעה רוסיה, כנגד ההצעה של שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, לגינוי תוקפנות חמאס כנגד ישראל, בשיגור 500 רקטות כנגדה. ההצבעה הרוסית כנגד ישראל הייתה קשה מאוד לאור העובדה שישראל עשתה מאמץ כביר להעביר מדינות לצידה.

    בזירה הדיפלומטית העולמית, ישראל למעשה משחקת שח-מט, דיפלומטי מול מספר מעצמות ומדינות גדולות בו זמנית., לעת עתה, בהצלחה גדולה. ישראל מתמרנת מול האינטרסים של ארה"ב, הכוחניות הרוסית באזור ובעולם, ודרישות המוסר הצדקניות והמתחסדות של האו"ם רק כלפי ישראל, יחסי אירופה המתפוררת בתוך עצמה, מדינות שמתנגדות לנו מול אלו בעיקר ממזרח אירופה שרוצות בקרבתינו ותכניסו את הריקוד האפריקאי שפעם איתנו ופעם נגדינו, בגלל אינטרסים כלכליים נטו.

    לדוגמא, מקרה הרעלת המרגל הרוסי בבריטניה שזעזעה את העולם, בתגובה, ארה"ב גירשה משטחה קרוב ל-200 דיפלומטיים, מדובר מספר שיא. אירופה גירשה משטחה גם סוכני מודיעין רוסיים בכמות לא מבוטלת ואף גינתה את רוסיה. ישראל לעומת העולם, בתמרון מדיני נכון, שתקה ולא דיברה בעד ונגד ואף נחלצה מהתסבוכת מבלי שהוטל עליה לחץ מצד מדינות אירופה לגנות את רוסיה. המהלך השתלם לה מכל הצדדים.

    כיום, מצבו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו מבחינה דיפלומטית, הוא הטוב ביותר שראש ממשלה ישראלי אי פעם חווה בתפקידו. אפשר לומר שיש שני אנשים בעולם שיכולים להרים טלפון, לנשיא ארה"ב ונשיא רוסיה והם יקבלו תשובה במקום, האחד זה נשיא סין ש'י ג'ינפיג והשני הוא ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו.

    חצי האי קרים, הוא סוגייא רוסית רגישה, בגלל הסנקציות שהושתו עליה ערב התנהגותה כלפי אוקראינה ועל רצונה לסיים את הסאגה בניצחונה המהיר. בינתיים, העולם מסרב להכיר בסיפוח החד צדדי. עד היום ישראל נמנעה מלהתערב. היום כנראה נתניהו חשב שצריך לקחת את הצעד הדיפלומטי מול רוסיה בצעד התקפי אולי בלחץ ארה"ב.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      תפסיקו לחיות בסרט מדובר ברוסיה הם עושים מה שבא להם גם ככך.. ואגב, הם תמיד מצביעים בהאום נגד ישראל..

    2. 1

      פוטין טרוריסט ואיש העולם התחתון הגיע הזמן שהוא יועמד לדין על פשעיו הרבים מעניין שבית הדין הגבוה לצדק בהאג לא אומר בענין זה מאומה