דיווחים ברוסיה: ישראל תשלם פיצויים על תקרית הפלת המטוס

    שלמה ריזל No Comments on דיווחים ברוסיה: ישראל תשלם פיצויים על תקרית הפלת המטוס

    תקרית הפלת המטוס על ידי יחידת הנ"מ הסורית, כנראה לקראת סיום ביחסי ישראל רוסיה. על פי הדיווחים, נתניהו הסכים לדרישת פוטין, על תשלום גובה הפיצוים, בסכום זהה שניתן למשפחות מחבלי 'משט המרמרה' מטורקיה

    פוטין ונתניהו צילום: חיים צח, לע"מ
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מקורות רוסיים מדווחים היום (שלישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, קיבל את דרישת נשיא רוסיה ולדמיר פוטין, על פיצוי מצד ישראל ל-15 משפחות אנשי 'חיל האוויר' ו'המודיעין' הרוסיים שמתו בהפלת מטוס המודיעין, על ידי אנשי יחידת הנ"מ של צבא סוריה, בחודש אוקטובר האחרון.

    על פי הדיווחים, הבסיס לפיצוי יהיה לפחות הסכום שנתניהו הסכים לשלם בלחץ נשיא ארה"ב ברק אובמה, אז שילמה ישראל למשפחות של תשעת האזרחים הטורקים שהתפרעו על המרמרה – 20 מיליון דולר.

    בתקופה האחרונה, דווח כי רוסיה מבקשת פיצויים מישראל, יש לציין כי בתקרית ההפלה, רק לאחר 15 דקות מהתקיפה הישראלית הגיע המטוס הרוסי לאזור האש הסורי. צבא רוסיה שידע על התקיפה ככל הנראה לא עדכן את הטייסים שלו וספג את הפגיעה המרושלת של סוריה שהייתה אמורה לזהות את מבנה המטוס.

    רוסיה אותתה בתקופה האחרונה, כי ישראל יכולה להמשיך לפעול בסוריה, רק בזהירות יותר, ככל הנראה האישור בא על רקע הסכמה לפיצויים. טרם ניתן אישור ממקורות רשמיים בישראל לתשלום הפיצויים.



    0 תגובות