מיוחד לעשרה בטבת: הלחן שנולד בשיחה של המשפיע • האזינו

    קלמן טלר 1 Comment on מיוחד לעשרה בטבת: הלחן שנולד בשיחה של המשפיע • האזינו

    לקראת צום עשרה בטבת, נקרא זמר החתונות המצליח חיים עקשטיין שנבחר בקפידה מתוך רשימה ארוכה של זמרים שונים לבצע את "על חומותייך", הגוון המלא וצבע הקול הקטיפתי של עקשטיין פורצים את החומות לגמרי, ומביאים את השיר למחוזות אחרים, על העיבוד הופקד אלי אוסדון ועל הקולות מקהלת 'ידידים העולמית' • שרים וצמים

    9:01
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ח"כ שוסטר על פרישת סער: "צעד מיותר; נמשיך לפעול יחד"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בי"ז בתמוז האחרון נמסרה דרשה ושיחה ארוכה וטהורה מפיו הטהור של המגיד הנודע המשפיע הרב צבי מאיר זילברברג שליט"א, בה עורר הוא על הגאולה ושאג מנהמת ליבו הטהור את מילות הפסוק 'אל תתנו דמי לו', פסוק המבטא את הבקשה והתחינה של כל יהודי שמבקש מהצדיקים מזכירי ה', שלא ירפו ויעוררו את הרצון לגאול את עם ישראל, ושם באותה שיחה הגיעה ההשראה ללחן המיוחד "על חומותייך".

    לקראת צום עשרה בטבת, נקרא זמר החתונות המצליח חיים עקשטיין שנבחר בקפידה מתוך רשימה ארוכה של זמרים שונים לבצע את "על חומותייך", הגוון המלא וצבע הקול הקטיפתי של חיים פורצים את החומות לגמרי, ומביאים את השיר למחוזות אחרים.

    אל תוך החומות הללו הוכנס המעבד המוכשר אלי אוסדון שהבין את הפוטנציאל הטמון ב"על חומותייך" ועשה מלאכת עיבוד מורכבת, כשהוא מנגיש את הלחן עם ניחוחות של שומרי החומות שבעיר דוד – ירושלים העתיקה, הוא בחר בכלים מיוחדים ובצלילים מירושלים של פעם, אליו הצטרפה 'מקהלת ידידים העולמית' בניצוחו של יעקב רוטבלט שעטפה את הכל בקולות מיוחדים שהובאו מעבר לחומות.

    הזמר חיים עקשטיין שגם התארס בימים האחרונים ובקרוב יעלה את ירושלים על ראש שמחתו, מרגיש ומאמין שהשיר המיוחד הזה יגע בלב של כל יהודי שירושלים והגאולה חשובים לו, ומתפלל בכל ליבו שבמהרה נצא כולנו מחומותיה של הגלות לגאולה שלמה.

    אז רגע לפני הצום, תלחצו ותפללו "על חומותייך"!

    מילים:
    עַל חוֹמֹתַיִךְ יְרוּשָׁלַיִם הִפְקַדְתִּי שֹׁמְרִים, כָּל הַיּוֹם וְכָל הַלַּיְלָה תָּמִיד לֹא יֶחֱשׁוּ, הַמַּזְכִּרִים אֶת ה', אַל דֳּמִי לָכֶם. אַל דֳּמִי לָכֶם וְאַל תִּתְּנוּ דֳמִי לוֹ, עַד יְכוֹנֵן וְעַד יָשִׂים אֶת יְרוּשָׁלַיִם תְּהִלָּה בָּאָרֶץ. (ישעיהו ס"ב).

    קרדיטים:
    שירה: חיים עקשטיין.
    עיבוד והפקה מוסיקלית: אלי אוסדון.
    קולות: מקהלת 'ידידים העולמית' – יעקב רוטבלט, סיני ברמץ, מוטי רוטלר.
    עיצוב גרפי: א. רובינשטיין.
    ניו מדיה: 'בחזית'.



    1 תגובות

    מיין תגובות