מינוי נתניהו לתפקיד שר הביטחון אושר: 59 בעד 56 נגד

    איתי גדסי No Comments on מינוי נתניהו לתפקיד שר הביטחון אושר: 59 בעד 56 נגד

    ברוב דחוק של 59 מול 56 אושר מינוי ראש הממשלה לתפקיד שר הביטחון לראשונה בחייו | יו"ר האופוזיציה ח"כ לבני תקפה את המינוי: "הבעיה הגדולה זו החולשה הפוליטית שלו וזה מה שמפחיד בלתת לו את תיק הביטחון. הכניעה לחמאס יחד עם הכניעה הפוליטית לקיצונים"

    ראש הממשלה ושר הביטחון צילום: פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברוב של 59 תומכים מול 56 מתנגדים, אושר היום (שני) בכנסת מינויו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון. ראש הממשלה מחזיק נכון להיום גם בתיק החוץ, הבריאות והקליטה. נתניהו הודיע כי את תיק החוץ יעביר בחודש הבא ובשבוע הבא ימנה את שר הקליטה.

    חברי האופוזיציה תקפו את מינוי נתניהו לשר הביטחון, רבים מהאופוזיציה הזכירו לו את הסבב האחרון מול חמאס ואף הגיעו לפרשת הצוללות שכלל אינה קשורה אליו.

    יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני: "כל כך הרבה תארים עבור כל כך מעט דרך וזמן שנשארו לכם בשלטון. הבעיה היא לא ריבוי התיקים אלא מיעוט המדיניות, החולשה האישית והפוליטית של ראש הממשלה. פעם נתניהו היה מר ביטחון, כתב ספר שאני מסכימה עם כל מילה שם, אבל ההבטחה התפוגה והתבררה המציאות, ובמקום ספר על איך להילחם בטרור יש מזוודות כסף שמועברות בטרור".

    עוד אמרה לבני: "אבל הבעיה הגדולה זו החולשה הפוליטית שלו וזה מה שמפחיד בלתת לו את תיק הביטחון. הכניעה לחמאס יחד עם הכניעה הפוליטית לקיצונים זה הכל ההפך מביטחון".

    ח"כ מאיר כהן (יש עתיד): "תפקיד שר הביטחון הוא בעיני ראש הממשלה עוד כלי פוליטי. אין לו באמת אחריות לתפקיד. בשונה מראשי ממשלה אחרים בעבר שהחזיקו בתפקיד שר הביטחון, מכהן נתניהו בנוסף בתפקיד שר הבריאות, שר החוץ, שר הקליטה. תיאורטית, אדוני, אתה כראש ממשלה, כאדם יחיד יכול בבית שלך, בסלון, לקיים קבינט ביטחוני. התייעצות ביטחונית חשובה בנוכחות ראש הממשלה, שר הביטחון, שר החוץ. זה בשבילך קטן, רק תחליט לעשות את זה".

    ח"כ יאיר לפיד: "לפני שמחליטים על השאלה האם בנימין נתניהו יכול או לא יכול להיות שר הביטחון בוא נבחן את החודש הראשון שלו בתפקיד. בחודש הראשון שלו כשר ביטחון קודם כל איבדנו באופן סופי את ההרתעה בעזה, יחיא סינוואר עושה מופעי ניצחון ברחובות, יש גל פיגועים ביהודה ושומרון ברמה שאנחנו לא זוכרים כמוה כבר הרבה מאוד זמן, בצפון הוא בעיקר עשה מסיבות עיתונאים מיותרות לגמרי".

    עוד הוסיף לפיד: "בנוסף לזה אתמול חצי מהממשלה שלו כולל חברי קבינט הפגינו נגד מדיניות הביטחון שלו. זה מה שקרה אחרי חודש בתפקיד. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שהוא יישאר שר הביטחון של מדינת ישראל."

     

     



    0 תגובות