כחלון על מחאת יוקר המחייה: "אתם יכולים לפשוט את האפודים אנחנו מטפלים"

    איתי גדסי No Comments on כחלון על מחאת יוקר המחייה: "אתם יכולים לפשוט את האפודים אנחנו מטפלים"

    שר האוצר תקף היום את טענות אנשי האופוזיציה על יוקר המחיה בישראל: "אנחנו הורדנו מחירים בדיור, בחשמל, במזון, שכר החיילים עלה, שכר הקשישים, מדד הג'יני הצטמצם לשיא היסטורי של 20 שנה – תבדקו אותי אלו העבודות"

    משה כחלון היום צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון התייחס היום (שני) בישיבת סיעת מפלגתו בכנסת, בתקיפות כנגד הנסיונות לטענתו, כי בתקופתו עלו מוצרי המזון והמחייה בישראל, "יש לי המלצה בשבילכם: תרגעו אנחנו מטפלים בזה".

    בפתיחת דבריו התייחס לטענות האופוזיציה: "ראשי מפלגות מאופוזיציה מדבריים על 'יוקר המחייה', זה חלום, חזון אחרית הימים, שאנשים מהאופוזיציה נזכרו שיש היום יוקר מחיה בישראל. תירגעו חברים, אתם יכולים לפשוט את האפודים, אנחנו מטפלים. אנחנו שלוש וחצי שנים מטפלים ביוקר המחייה, לא התחיל היום, הוא מטופל".

    כחלון הזכיר בדבריו את המהפכה בתקשורת אותה יזם: "נושא נוסף שטיפלתי בו כשר תקשורת, זה היה מונופול הסלולר. אתם מלמדים אותנו איך להילחם במונופול, אני לא יודע לציין מה תרומתכם למונופוליים, אני שברתי מונופולים, אני נאבקתי במונופלים, אני שילמתי על זה מחיר, ויום יום אני משלם על זה מחיר, בכתבות נגדי, בקמפיינים נגדי, מעולם לא חששתי".

    המחירים ירדו: "בואו נדבר קצת על עובדות, לא יזיק, בשלוש וחצי שנים האחרונות, מחירי החשמל ירד, מחיר המים ירד, מחרי המזון ירדו, פתחנו נכסים, סבסדנו צהרונים, נתנו חסכון לכל ילד, אותן אוכלוסיות בהן הצלחנו לצמצם את הפערים הם קיבלו מאתנו כמדינה, כמשרד האוצר וכסיעת כולנו, קיבלו אפשרות לחיות עם הרבה יותר. השכר הריאלי עלה ב- 12 אחוז, גידול משמעותי".

    מחירי הדיור ירדו: "יש לי תוכנית מסודרת להורדת המחירים. לאחרונה הפסיקו לשאול על מחירי הדיור, מעניין לאיפה נעלמתם, הרי תמיד אמרתם אין שום סיכוי, הזוגות הצעירים לא יקבלו, נכון לעכשיו כבר 60 אלף זוגות רשומים במחיר למשתכן, ועוד 70 אלף בתור. מחיר הדיור לאחר 12 שנה יורד, עליות של 8 אחוז בשנה, נעצר וירד, אלה המספרים אלה העובדות תבדקו אותי".

    עוד מנה כחלון את הישגיו: "הורדנו את מחירי החשמל, המים, והצהרונים.
    מי הסתכל פה על החיילים בעבר, הוספנו להם 50 אחוז בשכר, מסתכלים עליהם רק במלחמה, אנחנו ביום הראשון טיפלנו בהם, העלנו להם את השכר. קשישים מקבלי הבטחת הכנסה שקיבלו תוספות, תכנית אללוף למלחמה בעוני שמיושם".

    עוד הוסיף: ,פעם ראשונה שמדד הג'יני הצטמצם במימדים כאלו, שיא של 20 שנה. הכנסנו אוכלוסיות לשוק העבודה, חרדים וערביות. כך מצמצמים פערים. אנחנו עובדים. אז בבקשה לא ללמד אותנו. אנחנו על זה. מטפלים בזה", סיים כחלון את דבריו אל מול הטענות על יוקר המחייה.


    0 תגובות