נתניהו: "בלי הסכמי אוסלו מדינות ערב רוצות קשרים איתנו"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "בלי הסכמי אוסלו מדינות ערב רוצות קשרים איתנו"

    בכנס נציגי ישראל באסיה ובאפריקה במשרד החוץ, נאם נתניהו על התהליכים העוברים על העולם הערבי, והיחס המשתנה לישראל ועשיית השלום מעמדת כח: "אם פעם אמרו שהפלסטינים הם הפתח לשלום עם העולם הערבי, היום זה הפוך, השלום עם העולם הערבי, יביא לנורמליזציה מול הפלסטינים"

    צילום: לע"מ קובי גדעון
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס שגרירי ישראל במדינות אמריקה הלטינית, אסיה ואפריקה במשרד החוץ התייחס לשינויים   ביחסי מדינות ערב לישראל: "נוצר כאן שינוי גדול, העולם הערבי זקוק לטכנולוגיה ולחדשנות, הוא זקוק לזה במים, בחשמל, ברפואה ובהייטק. הולך ונוצר קשר בין חברות ישראליות לעולם הערבי".

    עוד אמר נתניהו: "מה שקורה כרגע הוא שאנחנו בתהליך של נורמליזציה עם העולם הערבי בלי שיש לנו התקדמות בתהליך המדיני עם הפלסטינים".

    שלום בלי הסכמי אוסלו: "הציפייה היא שהתקדמות או פריצת דרך עם הפלסטינים תפתח לנו את הקשרים עם העולם הערבי – זה ודאי היה נכון אם זה היה קורה. זה נראה היה כאילו זה עומד לקרות בתחילת הסכמי אוסלו, אבל מה שקרה הוא שהסרבנות הערבית יחד עם טרור האינתיפאדה שגבה מאיתנו חיים של קרוב לאלפיים איש, העלימו את התקווה הזאת שנגוזה תחת ממשלות אוסלו".

    שלום מעמדת כוח: "היום אנחנו הולכים לשם בלי שידם של הפלסטינים בזה, וזה הרבה יותר חזק כי זה לא תלוי בגחמות שלהם. המדינות הערביות מחפשות את הקשר עם החזק. טיפוח העוצמות נותן לנו את הכח הדיפלומטי.

    יותר סביר שזה יעבוד הפוך – הקשרים עם העולם הערבי יביאו את הנורמליזציה ויצרו את התנאים להתפתחות הקשרים עם הפלסטינים".



    0 תגובות