הצעת ה(צ)חוק של בנט: לא גירוש מחבלים – העברת דירה

    איתי גדסי No Comments on הצעת ה(צ)חוק של בנט: לא גירוש מחבלים – העברת דירה

    על פיהצעת החוק של בנט המרוככת מאוד: אלוף פיקוד המרכז יוכל להעביר את משפחת המחבל למקום אחר בתוך יהודה ושומרון, בשונה מהצעת החוק המקורית המדברת על גירוש למדינה ערבית או לעזה. גם לחוק המוצע ישנה התנגדות משפטית

    ח"כ נפתלי בנט צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גירוש או העברה. כבר זמן רב ששר החינוך נפתלי בנט מקדם את חוק גירוש מחבלים יחד עם ח״כ מוטי יוגב (הבית היהודי), ההצעה נדחתה מספר פעמים בחודשים האחרונים לבקשת ראש הממשלה, ואמש (שבת) הועברה לדיון בקבינט מאותה סיבה.

    היועמ"ש ומשפטנים בכירים, התנגדו להצעת החוק, אך למרות ההתנגדות העזה, הנחה השר בנט את שרת המשפטים, איילת שקד, לכנס את ועדת השריפ לעניני חקיקה.

    על פי הצעת החוק: על פי ההצעה, אלוף פיקוד המרכז יוכל לגרש משפחת מחבל שפגע/ניסה לפגוע תוך 7 ימים ממועד הפיגוע, מאזור מגוריהם לאזור אחר ביהודה ושומרון במטרה להביא להגברת ההרתעה. מדובר בשינוי מהותי מהצעת החוק המקורית שאומרת, כי מחבל ומשפחתו יגורשו למדינה ערבית אחרת כמו סוריה ובמקרה הקרוב לעזה. מדובר כאן על העברת דירה בתוך יהודה ושומרון.

    שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, נפתלי בנט הגיב לאישור: ״אישור החוק הוא צעד חשוב במלחמה נגד הטרור ובהשבת ההרתעה. המחבלים הפסיקו לפחד מאיתנו. יהודים נרצחים כי השתתפות בפיגועי טרור הפכה לביזנס משתלם, והמשפטיזציה משתקת את מערכת הביטחון מלפעול. אני שמח שהחלטנו להעביר את החוק, למרות התנגדותם הנמרצת של המשפטנים הסובבים את נתניהו. אנחנו משיבים את ההרתעה, כדי שישראל תחזור לנצח״.

     



    0 תגובות