שיפוץ הכותל הדרומי: אבידן: הליך שגרתי – הניג: השיפוץ רק לרפורמים

    איתי גדסי No Comments on שיפוץ הכותל הדרומי: אבידן: הליך שגרתי – הניג: השיפוץ רק לרפורמים

    יהודה אבידן (שס) ואורן הניג (ארגון ליבא) בוויכוח נוקב ב'מהדורה המרכזית', סביב השיפוץ המתוכנן בכותל הדרומי. האם מדובר במהלך שיקבע עובדות בשטח לטובת הרפורמים, או הליך שגרתי שמחוייב המציאות? | האזינו

    צילום: פלאש 90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סוגיית שיפוץ הכותל הדרומי: יהודה אבידן (ש"ס) התראיין יחד עם אורן הניג (ארגון 'ליבא') על סוגיית שיפוץ הכותל הדרומי, השניים התווכחו סביב האישור לשיפוץ הרחבה, האם הרפורמיפ דוחפים לשיפוץ או שמא זה חלק מהאישורים הרגילים והנצרכים לשיפוץ  הכותל ללא קשר לרפורמים.

    יהודה אבידן: "מדובר בשיפוץ קל יש דיון של הוועדה המחוזית להביא היתרים פשוטים של רחבת כותל, אין שום קשר למתווה הכותל שני דברים שונים לחלוטין ולא נאבקים על כך".

    אורן הניג: "הוועדה המקומית אמרה שהיא לא מוכנה לדון בזה, כי זה נוגע לסוגיות לאומיות והיא לא רוצה להכריע בזה ולכן העבירה לוועדה המחוזית".

    אבידן: "הארכיאולוגים מתנגדים לזה יותר מהחרדים, יש בעיות לאומיות, ולכן עושה הוועדה בשכל שהיא מעבירה את זה למקום יותר גבוה".

    הניג: הדיון מחר הוא שיפוץ רחבת הכותל הדרומית, מה שמשפצים זה רק לרפורמים, אין שם שום אדם אחר שישתמש במקום חוץ מהרפורמים".

    אבידן: "העניין של השיפוץ זה לא קשור לרפורמים".

    הניג: "יש מישהו שדוחף לשפץ את הרחבה במהירות רבה, יש כאן מי שעומד מאחורי הדבר הזה. מי שרוצה לתקוע את מתווה הכותל, שיתקן את תקנות הכותל".

    אבידן: "עניין הרחבה הדרומית הוא כבר שנים נידון יש גם את הירדנים שמעורבים בכך. בלי שום קשר, המדינה אמרה גם כך אנחנו משפצים בתיאוריה יכול להיות שבג"ץ יחליט לקבוע שצריך לתת מקום. יש להכין מקום ויש להסדרה קבועה וחוקית וזה אין".

    הניג: "שיש בעיות של הירדנים וכולם מסביב, אין אף אחד שדוחף לשפץ, למרות כל הבעיות יש מישהו שדוחף בכוח, אז זה חשוב למישהו שיקח את זה לידי הרפורמים. איך תוך שבוע זה עבר מהמקומי למחוזי וכבר דנים בזה??".

    האזינו לראיון:

    צילום: פלאש 90

     



    0 תגובות