דרעי דחף את פרויקט 'היער האנגלי' לאישור – רובנישטיין הודה לממשלה

    איתי גדסי No Comments on דרעי דחף את פרויקט 'היער האנגלי' לאישור – רובנישטיין הודה לממשלה

    לאחר שנתיים שהביא שר הפנים לראשונה את פרויקט 'היער האנגלי' לממשלה, היום אישרה הממשלה את בניית הפרויקט, שייצר עשרות אלפי מקומות עבודה בעיר ביתר |הפרוייקט השתרעה על 800 דונם וכבר עבר את שלבי התכנון הראשונים | ראש העיר הודה לממשלה על אישור הפרויקט

    רובינשטין ודרעי צילום: פלאש 9
    20:01
    28.03.24
    הקבינט No Comments on דרמה במשבר הגיוס | הקבינט בדיון סוער

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (ראשון) אישרה הממשלה את פרויקט 'היער האנגלי' בביתר עילית, הפרויקט צפוי להביא עשרות אלפי מקומות תעסוקה לציבור החרדי המתגורר בעיר.

    כזכור, שר הפנים הרב אריה דרעי הוביל לפני כשנתיים את החלטת הממשלה להגדיר את איזור "היער האנגלי" כבעל עדיפות לאומית לקבלת הטבות במיסוי ועוד למעסיקים. כמו כן בועדה שהקים השר דרעי יחד עם השר חיים כץ הוחלט על קביעת יעדים לתעסוקה איכותית.

    החלטה זו הייתה פרי מאבק ממושך של השר דרעי מול אגף התקציבים באוצר, להעניק סיוע תקציבי לסבסוד פיתוח אזורי תעסוקה לערים ביתר עילית ומודיעין עילית הנמצאות בתחתית טבלת הסוציו אקונומי, ומשוועות לפיתוח אזורי תעסוקה שיצעידו את העיר קדימה.

    התחייבות האוצר שניתנה לפרוטוקול בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, יסייעו לביתר עילית בפיתוח אזורי התעשייה כמו בשטח היער האנגלי וכן במודיעין עילית, שיזרימו מקומות עבודה רבים לתושבים ויוסיפו הכנסות לישוב.

    יחד עם זאת, נוצרו עיכובים בתהליכי מתן היתרי הבניה בפרויקט בביתר עילית המוגדר כאזור יו"ש שבשליטת צה"ל עם השלכות בינלאומיות. במקביל, ראש הממשלה נתניהו דחף להעניק היתר בניה לאזור התעשייה בברקן, אך שר הפנים התנגד לאישור והתנה את הסכמתו במתן היתר לפרויקט "היער האנגלי" בביתר עילית. ביום חמישי האחרון נעתר ראש הממשלה וחתם על האישור לשני הפרויקטים.

    שר הפנים הרב אריה דרעי אמר: "אני שמח שראש הממשלה נענה סוף סוף לדרישתי לתת אישור לפרויקט היער האנגלי בביתר עילית, ולפתח אזורי תעסוקה החיוניים לעיר מאד. המאבק לא היה קל, אבל הגיע הזמן שהמדינה תכיר בצרכי הערים הללו הנמצאות במעמד סוציו אקונומי 1 ותעניק להן את הדחיפה הראויה. אני משוכנע שהפרויקט יביא בעז"ה עשרות אלפי מקומות תעסוקה לעיר ביתר עילית ותביא רווחה כלכלית גדולה לתושבים".

    ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין הודה לממשלה על אישור הפרויקט: "העיר ביתר עילית ותושביה, חייבים תודה עצומה לכל העוסקים במלאכה שסייעו לנו בהשגת האישור – לסגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן – שנפגש לבקשתי ביום רביעי האחרון בנושא עם רה"מ נתניהו, לשר הפנים הרב אריה דרעי שהפעיל בשנים האחרונות לחץ גדול בנושא, ולידיד העיר סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש, שלא הפסיק לרגע את הטיפול והלחץ בקידום הפרויקט".

    אזור התעשייה העתידי של העיר, המכונה "היער האנגלי", יוקם בשטח של כ-800 דונם, ויכיל שילוב של סוגי עסקים שונים מענפי המסחר, התעשייה, הידע, ההכשרה ועוד, מתוך מטרה להיות מוקד תעסוקה מרכזי, שיביא רווחה לא רק לתושבי ביתר עילית, אלא אף שגשוג ופריחה לאזור כולו.

    מיליוני שקלים הושקעו עד כה בתכנונו של אזור התעשייה, שכבר אושר בידי כל הגורמים הרלוונטיים והוועדות השונות. העירייה אף שכרה משרד תכנון וניהול מוביל לקידום הפרויקט, העובד במרץ רב, במטרה לקדם את הקמת אזור התעשייה



    0 תגובות