חוק מרקם חיים אושר: "הגיע הזמן למעשים"

    איתי גדסי No Comments on חוק מרקם חיים אושר: "הגיע הזמן למעשים"

    ביוזמת השר בנט וח"כ סמוטריץ' – חוק "מרקם חיים בהתיישבות" אושר בוועדת השרים לחקיקה | סמוטריץ': "הממשלה הזו מחויבת להסדרת ההתיישבות והמחויבות הזו לא יכולה להישאר רק ברמת הדיבורים"

    השר סמוטריץ' צילום: נעם ריבקין פנטון, דוברות הכנסת
    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצעת חוק "מרקם חיים בהתיישבות" שמקדם ח"כ בצלאל סמוטריץ' בתמיכת שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, אושרה כעת בוועדת שרים לחקיקה. הצעת החוק, אשר מעגנת בחקיקה את מעמדם המיוחד של יישובים ביהודה ושמרון הנמצאים על אדמות מדינה, כוללת שלושה רכיבים עיקריים: קביעת מסגרת זמנים להסדרת היישובים – הממשלה תחויב להשלים את מהלכי ההסדרה של יישובים אלו בתוך שנתיים ממועד חקיקת החוק, בתקופת הביניים, תתאפשר קבלת השירותים המוניציפאליים להם זכאי כל אזרח – חיבורי קבע לחשמל ולמים, פינוי אשפה, תחזוקת גני ילדים ועוד. (כיום, מבקר המדינה אוסר על הרשויות המקומיות, משרדי הממשלה והחברות הממשלתיות להעניק שירותים מוניציפליים לאלפי המשפחות).

    כמו כן, הקפאת מהלכי ההריסה הקיימים – עד להשלמת הליכי ההסדרה, יוקפאו כל הליכי האכיפה והצווים המנהליים, וכן לא יבוצעו פעולות של יחידת אכיפה במנהל האזרחי, בלא הנחיה ישירה של שר הביטחון / ראש הממשלה באישור הקבינט.

    כזכור, בחודש מאי אשתקד התקבלה החלטת ממשלה על הקמת צוות ייעודי במשרד ראש הממשלה להסדרת יישובים שנבנו על אדמות מדינה. מדובר על ישובים שהוקמו לפני עשרות שנים בתמיכת הממשלה ובברכתה ומתגוררים בהם כ-6,000 משפחות. למרות זאת, תהליכי ההסדרה מתקדמים באיטיות וללא אפקטיביות.

    שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט אמר: "ממשלת הימין לא יכולה להתייחס לאזרחי יהודה ושומרון כאל אזרחים סוג ב'. חוק "מרקם חיים" מתקן עוול של שנים רבות – לאחר שהגבלות בירוקרטיות מנעו מראשי הרשויות ביהודה, שומרון ובנימין לדאוג לתושבים שלהם לשירותים בסיסיים, אנחנו נתקן את זה. מדובר במשפחות נורמטיביות שתורמות למדינה ולחברה ומתגוררות על אדמות מדינה. למי שיש חובות – יהיו גם זכויות. עלינו לממש את רצון הבוחר, ליישם מדיניות ימין, לתמוך בחוק ולתקן את העוול. מגיע להם".

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר: "מדובר על יישובים שלמים שתלויים בין שמים וארץ. המועצות לא יכולות לקחת עליהם אחריות כיוון שהם אינם מוסדרים ואלפי משפחות לא מקבלות שירותים מינימליים של אזרח. מדינת ישראל הקימה התיישבות מפוארת ואחריותה לאפשר מרקם חיים נורמלי לתושביה. אזרחי יהודה ושומרון הם שווי חובות הגיע הזמן שיהיו גם שווי זכויות. אני קורא לראש הממשלה ושר הביטחון לקדם את החוק במהירות האפשרית על מנת להעניק לאזרחים את המגיע להם. הממשלה הזו מחוייבת להסדרת ההתיישבות והמחויבות הזו לא יכולה להישאר רק ברמת הדיבורים. הגיע העת לעבור לשלב המעשים".



    0 תגובות