שר הפנים של צרפת: נרדוף אחר הפושעים שחיללו קברים בשטרסבורג

    שלמה ריזל No Comments on שר הפנים של צרפת: נרדוף אחר הפושעים שחיללו קברים בשטרסבורג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אנו מביעים שאט נפש נוכח המעשה הנפשע של חילול בית עלמין יהודי על ידי בני עוולה שלא בוחלים בכל אמצעי כדי לפגוע ביהודים ובמרקם הנפלא של היחסים בין יהודים ושכניהם בצרפת. בשם ממשלת צרפת ומשרד הפנים אני מבטיח כי נרדוף ונשיג את הפושעים שביצעו את המעשה המתועב" – כך אמר שר הפנים של צרפת קריסטיף קסטנר בעצרת הזדהות שהתקיים ביום שישי בבית העלמין היהודי בהרליסהיים שליד שטרסבורג, צרפת.

    ביום שני בלילה, שעות לפני הטבח שביצע מחבל ברחובות שטרסבורג, רוססו צלבי קרס על 37 קברים וכתובות נאצה נגד נשיא צרפת עמנואל מקרון על גדרות בית העלמין היהודי הרליסהיים שליד שטרסבורג.

    במהלך השבוע ביקרו במקום רבה של שטרסבורג ואזור הריין התחתון בצרפת חבר הוועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' הרה"ג רבי אברהם ווייל וראשי הקהילה. אולם רק לאחר שהמחבל נתפס אפשרו כוחות הביטחון לרב ווייל ולראשי הקהילה לקיים עצרת מחאה ותפילה בבית העלמין שחולל.

    מאות מבני הקהילה היהודית משטרסבורג והסביבה ותושבים מקומיים באו ביום שישי כדי להוקיע את המעשים ולהביע תמיכה בקהילה היהודית. בעצרת השתתפו שר הפנים של צרפת מר קריסטיף קסטנר, נציג הממשלה מושל 'המזרח הגדול – 'גראנד אסט', ה'פרפאה' מר ג'אן לוק מארקס, חברי פרלמנט ומועצת העיר, ראש עיריית שטרסבורג, ראש המחוז, נציגי המשטרה והעירייה ואישי ציבור רבים.

    לאחר אמירת פרקי תהילים ובקשת סליחה מהנפטרים נשא הרב אברהם ווייל דברים. הוא הודה לשר הפנים קסטנר לחברי הפרלמנט ולראשי המחוז והעיר על ההשתתפות ודברי התמיכה 'במיוחד שאנו מצויים בתקופה לא קלה לצרפת בכלל וההתמודדות עם הפיגוע בשטרסבורג אך עם זאת "אנו מצפים לצעדים משמעותיים מצד ממשלת צרפת נגד המעשים האנטישמיים ולא להסתפק בהצהרות חשובות ככל שיהיו".

    9

    1 2 3 4 5

    6

    7

    8

    צילומים באדיבות: מערכת עיתון DNA, רשת CNN ואליזבט שרר



    0 תגובות