חצי הכרה: אוסטרליה מכירה במערב ירושלים כבירת ישראל

    שלמה ריזל No Comments on חצי הכרה: אוסטרליה מכירה במערב ירושלים כבירת ישראל

    משרד החוץ הגדיר את ההכרה "צעד בכיוון הנכון". גורם מדיני מסר: "כי ישראל מאוכזבת מאוסטרליה על ההחלטה להכיר רק בירושלים המערבית". ירדן גינתה את ההחלטה

    צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צעד ראשון. לאחר דיווחים רבים כי אוסטרליה תהיה המדינה הבאה שתכיר בירושלים כבירת ישאל, ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, הודיע הבוקר (שבת) כי ארצו מכירה במערב ירושלים כבירתה של ישראל, עם זאת ציין, כי השגרירות לא תועבר באופן מיידי. עוד הוסיף מוריסון והדגיש כי אוסטרליה תמשיך לתמוך בפתרון של שתי מדינות, עם בירה פלסטינית במזרח ירושלים, וכי השגרירות תעבור רק כאשר ייקבע מעמדה הסופי של העיר.

    ממשרד החוץ נמסר: "ישראל רואה בהחלטת ממשלת אוסטרליה לפתוח את המשרד הבטחוני-כלכלי בירושלים כצעד בכיוון הנכון". עוד ציינו כי "ישראל מברכת את ממשלת אוסטרליה על עמדתה בעד הסנקציות נגד איראן ועל עמדתה התקיפה בעד ישראל באו"ם ונגד האנטשימיות".

    גורם מדיני בכיר אמר בתדרוך לכלי התקשורת: "אנו מאוכזבים מכך שממשלת אוסטרליה החליטה להכיר רק במערב ירושלים בירת ישראל ומכך שאוסטרליה לא הסירה תמיכתה מהסכם הגרעין עם איראן".

    ממשלת ירדן גינתה את ההחלטה של ראש ממשלת אוסטרליה להכיר במערב ירושלים כבירת ישראל, על פי דיווח בעיתון א-דסתור הירדני. בהודעת משרד החוץ של ירדן נאמר: "כי ירושלים היא סוגיית קבע וגורלה יקבע דרך משא ומתן ישיר על פי החלטות הלגיטמציה הבינלאומית".

     



    0 תגובות