עבודה משותפת של שקד ומנדלבליט: למעלה מ-2,000 בתים יוסדרו ביו"ש

    איתי גדסי No Comments on עבודה משותפת של שקד ומנדלבליט: למעלה מ-2,000 בתים יוסדרו ביו"ש

    חוות דעת חדשה עליה חתם מנדלבליט, בה הוא מחיל את "תקנת השוק" על כל הקרקעות בהן נחתם הסכם עם רוכש או עם החטיבה להתיישבות ושבוצע בהן בינוי כלשהו או שהן כלולות בתוך תב"ע מפורטת. בדרך זו יוכשרו למעלה מ 2,000 מבנים ותשתיות ציבוריות שנגרעו מאדמות המדינה ומעמדם המשפטי היה מוטל בספק עד היום

    מנדלבליט צילום: צילום: ליאב פלד
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשורות טובות: לאחר שלוש שנים של עבודה משותפת לה היו שותפים שרת המשפטים איילת שקד והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ובסיוע המשנה ליועמ"ש ארז קמיניץ, היועמ"ש חתם על חוות דעת של תקנת השוק המוכרת גם כ"סעיף 5". זאת, במטרה להביא לפתרון מנהלי ללמעלה מ- 2,000 בתים ביהודה ושומרון, במקביל לחוק ההסדרה.

    בהתאם לחוות הדעת, ההכשרה תבוצע באופן מנהלי לאחר הליך בחינה מהיר של משרד הביטחון.. זוהי בשורה לאלפי בתי אב שיוכלו מעתה לקחת משכנתאות, למכור את הבתים ולהוציא היתרים ותוכניות לתוספות בניה ללא מגבלה כלשהי.

    תחת הכותרת יישום "סיכום היועץ המשפטי לממשלה בנושא סעיף 5 לצו בדבר רכוש ממשלתי (יהודה והשומרון) – חוות דעת משלימה", נכתב: "יישומו של סעיף 5 מהווה מרכיב משמעותי במדיניות ממשלת ישראל להסדרת בנייה בלתי חוקית באיו"ש, שהוקמה בתום לב ובמעורבות של רשויות המדינה.

    לפיכך, יש מקום לכך שמשרדי הממשלה הרלוונטיים ינקטו בפעולה יזומה לקידום המהלכים הנדרשים לשם יישום הסעיף. פעולה יזומה זו צריכה לכלול תכנית עבודה מתאימה, והקצאת המשאבים הנדרשים.

    "כפי שצוין בראשית הדברים, נדרשת כעת פעולה ממשלתית יזומה לבחינה ולאישור מהירים של תאי השטח בהם מתקיימות ראיות מנהליות לתחולתו של סעיף 5 ,על רכיביו השונים. זאת, על מנת שבשטחים אלו ניתן יהיה להשיג באופן מיידי את התוצאות שפורטו לעיל, בראשן – האפשרות להסדיר את חוקיות הבנייה הקיימת בהם.

    על מערכת הביטחון להסדיר את תהליך הבחינה של ראיות כאמור, במעורבות של כלל הגורמים הנוגעים בדבר, ולהביא את תוצריו הפרטניים לאישורו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט אזרחי), עו"ד ארז קמיניץ, אשר במידת הצורך אף יביא את הדברים לאישור היועץ המשפטי לממשלה".



    0 תגובות