האוכל החם, שיחות הטלפון והבריחה בטרמפים: המצוד אחר המחבל נחשף

    קובי פינקלר No Comments on האוכל החם, שיחות הטלפון והבריחה בטרמפים: המצוד אחר המחבל נחשף

    המצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע בברקן החל רגעים לאחר הפיגוע ונמשך עד חיסולו הלילה | וגם, הקשר בין הפיגוע בעפרה לירי סמוך לבית אל, לפני כחודש | פרשנות (צבא ביטחון)

    מבוקש שנעצר | אילוסטרציה
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אין ספק. זה היה הלילה הגדול והמוצלח ביותר מבחינת שרות הביטחון הכללי והיחידה המיוחדת ללוחמה בטרור של המשטרה(הימ"מ).

    זה החל לפני חודשיים עם הפיגוע הרצחני, בו רצח המחבל אשרף נעאלוה באיזור התעשיה ברקן את קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי ז"ל ופצע אזרחית ישראלית באורח בינוני.

    המחבל, נמלט באמצעות מונית תמימה שהיתה במקום, החליף בדרך עוד מספר מכוניות ובסופו של דבר הגיע לאזור כפרו בשומרון. מאות פשיטות נעשו בידי כוחות הביטחון על הכפר, על ביתו, בית קרוביו וביחוד לבית הורי אשתו.

    מספר רב של פעמים המידע היה כה מדוייק שאפילו שאריות אוכל חם היו במקום, אולם המחבל הצליח לחמוק. עוד ועוד מידעים של השב"כ הצביעו על מקומות מסתור שונים.

    יחידת דובדבן שהופקדה על המרדף לא הרפתה ובכל פעם שהיה נדמה שהגיעו לבית ולמחבל הוא הצליח לחמוק. באחת הפעמים חשף השב"כ שיחת טלפון שביצע בעקבותיה שוב נשלחו כוחות אולם גם כאן המחבל נמלט. השב"כ לא הרפה.

    280 פיגועי ירי מתוכננים סוכלו השנה וזה היה אחד משלושה שהצליח. הכעס היה רב והמאבק נמשך. שלשום הגיע מידע מודיעיני איכותי. הכוחות של הימ"מ הגיעו למקום, יחידת דובדבן התפרסה והכח פרץ פנימה. מתברר שהמפגע היה חמוש בעת הגעת הכוחות למקום בו הסתתר.

    איתורו של המפגע הלילה, אשר בוצע ע"י כוחות שב"כ, ימ"מ וצה"ל, הוא שיאו של מאמץ מתמשך מאז הפיגוע במהלכו, הוביל שב"כ מבצע מודיעיני רחב היקף, שכלל הפעלת יכולות מודיעיניות, מבצעיות וטכנולוגיות שונות, במסגרתן נעצרו ונחקרו על ידי שב"כ מספר חשודים אשר סייעו או היו מודעים לפעילותו של המפגע. כלל העצורים הועברו לחקירת שב"כ, חלקם כבר הועמדו לדין.

    מחקירות העצורים עלה כי בכוונת המפגע אשרף נעאלוה, היה לבצע פיגוע נוסף, אשר למעשה נמנע עם סיכולו של המפגע הלילה.

    חיסול החוליה מבנימין.
    הסימן הראשון לפעולתה של חוליית רצח בבנימין הגיע עם הירי לעבר אוטובוס באזור בית אל לפני כחודש. המרדף החל אבל לא הגיע לידי מימוש. ביום ראשון בערב יצאה החוליה למסע רצח בצומת עפרה.

    כשהם מצוידים במכונית פיג'ו ובשני רובים תקניים הם פותחים באש לעבר העומדים בתחנה. ושוב מתחיל המרדף. הפעם המידע ממוקד יותר, מצולם יותר ומאתגר.

    אמש נופל הפור. בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת נעצרו החשודים בביצוע פיגוע הירי. בעת ניסיון מעצרו של מחבל החשוד בביצוע הפיגוע, צאלח עומר צאלח ברגותי, בן 29, תושב הכפר כובר שבבנימין, ניסה החשוד להמלט תוך נסיון לפגוע בכוחותינו, נורה ווחוסל. עוד מספר חשודים נעצרו במעורבות בביצוע הפיגוע.

    המידע של השב"כ בסיוע לוחמי הימ"מ שתוך שניות מהרגע בו הבחינו במונית בו נסעו המחבלים הצליחו לשים ידם עליהם.

    בחסדי שמים, זהו היה לילה של הצלחה גלויה לצד מאות פעולות שאיש לא מדבר עליהם.



    0 תגובות