תביעה: המעסיק איים בפיטורין – העובד לקה בסוכרת

    שלמה ריזל No Comments on תביעה: המעסיק איים בפיטורין – העובד לקה בסוכרת

    האם  איום של מעסיק על עובד בפיטורין מהווה אירוע חריג בעבודה? האם אירוע שכזה יכול לגרום לסוכרת? על כך יצטרך להכריע בקרוב בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דחיקה לפינה והתוצאה הקשה. תביעה שהוגשה לאחרונה לבית המשפט בתל אביב, מספרת על סיפור בין עובד ומעביד שונה ולא שגרתי בתוצאותיו. על  פי תביעה אותה הגיש עוה"ד רפאל אלמוג  – העובד (57) נקלע לוויכוח סוער וקולני עם עובד אחר, שאליו הצטרף בשלב מסוים גם המעסיק.

    עם הסלמת הויכוח, איים המעסיק על העובד כי יפטר אותו, וזה עזב בכעס את מקום העבודה – התבצר בביתו, וסירב לשוב אליה, תוך שהוא מתלבט  מספר ימים אם להתפטר מהעבודה, או ליישר את ההדורים ולשוב אליה.

    לדברי  עוה"ד אלמוג, במהלך הימים שלאחר אותו ויכוח חריג וסוער, חש העובד לראשונה בתסמינים שלא חש מימיו, ובהם צמא גדול, צורך מרובה להתפנות, טשטוש ראייה וירידה במשקל.
    העובד הגיע לביקורת אצל רופאת המשפחה אשר שלחה אותו לבדיקות דם, בהם נמצאו ערכי סוכר גבוהים ביותר. בשל מצבו, התפנה העובד אל חדר המיון בבית חולים מאיר – שם הוחלט לאשפזו למעקב של 3 ימים.
    העובד, שלא סבל עד אז מבעיות בריאותיות, עסק בספורט, לא עישן ושמר על תזונה מאוזנת – אובחן בבית החולים כסובל מסוכרת, והחל לקבל טיפול במחלה.
    בשל  המקרה, פנה העובד למוסד לביטוח לאומי על מנת שיכיר באירוע החריג כתאונת עבודה. תשובת הביטוח הלאומי לא איחרה להגיע: "על פי המסמכים שבידינו, לא הוכח קיום אירוע תאונתי תוך כדי ועקב עבודתך, אשר הביא למחלת הסוכרת", טענו במוסד.

    "מבחינה רפואית, לא הוכח קיום קשר סיבתי בין מחלתך לבין תנאי עבודתך – מחלתך התפתחה על רקע מצב תחלואתי טבעי שאינו קשור בתנאי העבודה". ועל כן, נטען במכתב הדחיה של המל"ל, אין לראות במחלת התובע כתאונת עבודה.

    ephrat specktor - photographer

    בצר  לו, פנה העובד לעוה"ד רפאל אלמוג, אשר הגיש בשמו תביעה נגד המל"ל לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.  לדברי  עוה"ד אלמוג, מריבה קשה עם המעסיק ועם עובד, ולאחריה איום בפיטורין הם ללא ספק אירוע חריג בעבודה. בנוסף, קיימת פסיקה עניפה להכרה בסוכרת כמחלה הפורצת על רקע אירוע טראומתי ומעורר סטרס (דחק).
    "בשל  כך, התנערותו של המוסד לביטוח לאומי מהכרה באירוע כתאונת עבודה – הינה התנהלות צינית, חסרת תום לב, בסגנון שיטת מצליח. צר לי שנציגי המל"ל מנסים לחסוך כספים על גבם של עובדים באמצעות התנערות מתביעות מוצדקות, שקל מאד להוכיחן".
    בתביעה  אותה הגיש עוה"ד אלמוג הוא מבקש מבית המשפט להורות למל"ל להכיר באירוע כפגיעה בעבודה ולשלם לתובע את מלוא התגמולים המגיעים לו. כמו כן, מבקש עוה"ד אלמוג מבית המשפט לחייב את המל"ל בהוצאות המשפט של התובע. התביעה נדונה בימים אלה בבית המשפט האזורי לעבודה בתל אביב.


    0 תגובות