- רדיו קול חי - -

סיכום פעילות רשות הטבע: יחידת מודיעין כנגד ציידים ו- 8 שמורות חדשות

אחרי שנים רבות שבהם לא הצליחו רשויות החוק לשים ידם על הציידים בישראל, רשות הטבע והגנים בשיתוף משטרת ישראל ומג"ב, הקימה יחידת מודיעין כנגד ציידים בלתי חוקיים שפועלים בשטח.

היחידה החדשה, מצויידת ברחפנים משוכללים, מצלמות ואביזרי מודיעין וכבר בתקופה הקצרה בה היא פעלה הוגשו 20 כתבי אישום כנגד ציידים.

במהלך מסיבת עיתונאים לסיכום שנת העבודה, מספר מנכ"ל רשות הטבע והגנים הלאומיים שאול גולדשטיין שבשנה האחרונה נפתחו 3246 תיקי ציד, אך רובם המוחלט מסיבות משפטיות לא מגיעות לכדי הגשת כתבי אשום.

יחידת טיילות

ברשות מספרים שהשנה הוקמה ועדה חדשה להכשרת נושא הטיילות. במסגרת פעולת הועדה, יוסדר כל נושא התחבורה ציבורית, יונגש מוקד מידע ושילוט, יוכשרו מקומות ללינת לילה, ימצא פתרון להטמנת מים בשטח ויפותחו טיילות בשטחים הפתוחים.

תחום הים-יחידת פיקוח על הדיג

ברשות הטבע מספרים כי מאז עבר תחום הים ממשרד החקלאות לרשות הטבע, עלתה כמות מבקשי הרשיון במאה אחוז. כדי לענות על הצורך באכיפה נרכשו 7 קיאקים ואופני ים, נפתחו 250 תיקי אכיפה באמצעות 12 פקחים וכן נערכו מפגשי הסברהב"כל שאנחנו רוצים הוא להגן על הדגים במקום שהם מתרבים בהם" אומר גולדשטיין.

הכרזת שמורות

ברשות הטבע אומרים שבשל קשיים ביוקרטיים היו רק 8 הכרזות השנה לעומת 14 ב 2017. בין ההכרזות השנה שמורת נחל שילה ( לאחר 20 שנות מאבק) נחל שילה בשטח של 6848 דונם ורכס בשנית בשטח של 11298.

שמורת_טבע_רכס_בשנית_בגולן_-_צילום_נעמה_מנספלד_רשות_הטבע_והגנים__(3) [1]

תיירות

השנה חל גידול משמעותי בלינות לילה כש 510,000 לנו בחניוני לילה ב 23 חניוני לילה ועוד 113 חניונים בחינם (בהשקעה של 17 מליון ש"ח) ו 90 אלף משקי בית מנויים ל"מטמון".

ותמיד יש גם את הסיפור הקטן על "חסת המים".

מי מאיתנו לא רכש פעם לילדיו אקווריום קטן עם מספר דגי זהב וחסת המים לצידה כדי לשפר את יופיו? הכל טוב ויפה עד אשר מגיע השלב בו רוצים להיפטר מהאקווריום. שופכים את המים ואת החסה למאגר מים ובתוך זמן קצר היא סותמת את את צנרת המים של מקורות

"אנחנו מחזיקים סירה בכנרת כדי לפתוח חסימות כאלו. גם בסיפור הקטן הזה אנחנו עוסקים" מסכם מנכ"ל הרשות.

ולמי שמתעניין מה האתרים המבוקשים ביותר? קסריה במקום הראשון עם 477 אלף מבקרים ישראליים.

אחריה מצדה עם 272544 מבקרים.

חותם את הרשימה אתר גן השלושה.

שמורת_טבע_נחל_שילה_-_צילום_רשות_הטבע_והגנים