אמסלם מגיש הצעת חוק: "שר הפנים יכול לבטל מינוי סגן ר"ע התומך בטרור"

    איתי גדסי No Comments on אמסלם מגיש הצעת חוק: "שר הפנים יכול לבטל מינוי סגן ר"ע התומך בטרור"

    בעקבות הסערה סביב מינוי רג'א זעתרא לסגן ראש עיריית חיפה. מגיש יו"ר הקואליציה דודי אמסלם, הצעת חוק, לפיה בסמכותו של שר הפנים לבטל מינוי של אדם לסגן ראש עיר ברשות מקומית התומך בטרור

    אמסלם ודרעי צילום: פלאש 90
    14:19
    18.04.24
    מיכל ירושלמי No Comments on מגיע לך כתר: גיטי שוורץ במסר מיוחד לנשות החיל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (שני) יו"ר הקואליציה התייחס לסערת מינוי סגן ראש עיריית חיפה רג'א זעתרה, האיש שתומך בתנועות החרם על ישראל ואמר כי בכוונתו להביא הצעת חוק שתבטל מינויים מהסוג הזה. ראש הממשלה ביקש לבטל את מינויו ואמר" האיש תומך בחמאס ובחיזבאללה". ח"כ אמסלם אמר: "מקומו של זעתרה בבית סוהר ולא בעירייה".

    ח"כ דודי אמסלם: "מקומו של רג'א זעאתרה בבית הסוהר, בוודאי לא כסגן ראש עיר. הגשתי הצעת החוק שתעניק לשר הפנים את הסמכות לבטל מינוי של סגן ראש עיר שהביע הזדהות ותמיכה פומבית בארגוני טרור הקוראים להשמדת מדינת ישראל בכפוף לשימוע. אביא את ההצעה לכנסת במהירות האפשרית כדי להסיר את החרפה הזאת מעם ישראל, זו בושה וכלימה. אני לא מאמין שדבר כזה הזוי קורה בשום מדינה בעולם".

    חוק הרשויות המקומיות קובע כי כל סגן ראש רשות ייבחר מבין חברי המועצה על פי הצעת ראש הרשות שאושרה בידי המועצה, ברוב חבריה.

    המצב דהיום, מאפשר לראש הרשות להציע את סגניו לבחירת המועצה אף אם מדובר באדם שהביע הזדהות ותמיכה פומבית בארגוני טרור הקוראים להשמדת מדינת ישראל. באופן פרדוקסלי, החוק מאפשר היום למנות לתפקיד סגן ראש רשות במדינת ישראל אדם אשר תומך בריש גלי בגרועים שבשונאי ישראל אשר חותרים תחת זכותה של מדינת ישראל להתקיים כמדינת היהודים.

    תיקון החוק נועד לאיין את סמכותה של מועצת הרשות המקומית לאשר את הצעת ראש הרשות למנות חבר מועצה לתפקיד סגן ראש אשר הביע בעברו, ועוד בטרם מונה כחבר מועצה, הזדהות ותמיכה פומבית בארגוני טרור.

    היה ומועצת הרשות המקומית החליטה, בכל זאת, לאשר מינוי סגן ראש רשות אשר הביע תמיכה בארגון טרור, תיקון החוק מעניק לשר הפנים את הסמכות לבטל מינוי זה של המועצה בכפוף לשימוע שיערך למועמד לסגן ראש הרשות.

    למדינת ישראל ישנה הזכות, והחובה, שלא לאפשר לאזרח התומך בארגון טרור הקורא לרצח אזרחיה ושלילת זכות קיומה של ישראל כמדינת הלאום היהודי, להתמנות לתפקיד סגן ראש רשות תוך ניצול משאבי המדינה וכוח האדם העומדים לרשותו מכוח תפקידו הציבורי בסגן ראש רשות.



    0 תגובות