מרגש: הנערים חגגו בר מצווה בכותל המערבי

    קלמן טלר No Comments on מרגש: הנערים חגגו בר מצווה בכותל המערבי
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זה כבר הפך למסורת. עמותת "הקו המאחד" מארגנת מזה מספר שנים בר מצווה ובת מצווה לילדים וילדות חולים וממשפחות נפגעי טרור. האירוע שהתחיל בתפילה ובעליה לתורה ברחבת הכותל נמשך עם סעודה חגיגית כיד המלך ותכנית ארוכה שנמשכה עד שעות הערב.

    עם הגעת הילדים ומשפחותיהם באוטובוסים מאורגנים לחניה הסמוכה לכותל, יצאו כולם בתהלוכה ארוכה עם כליזמרים ודגלים שחולקו מבעוד מועד. לאחמ"כ התקיימה תפילת שחרית חגיגית ועליה לתורה לכל ילדי הבר מצווה, כשמעזרת הנשים מרעיפים עליהם ללא הרף סוכריות לכל ילד שעלה לתורה.

    חגיגת הבר-מצווה נערכה השנה בשיתוף הקרן למורשת הכותל המערבי בראשות הרה"ג שמואל רבינוביץ ובשיתוף איש העסקים רמי לוי. כל אחד מילדי הבר מצווה קיבל זוג תפילין, טליתות, סידור מיוחד ועוד שלל מתנות. גם כלות הבת מצווה קיבלו כל אחת ערכה מיוחדת מתנה ליום החגיגי.

    לאחר התפילה הוזמנו חתני הבר מצווה וכלות הבת מצווה יחד עם משפחותיהם לסעודה חגיגית באולם המפואר "אחר כותלנו", שם נשאו דברים יו"ר עמותת "הקו המאחד" ישראל שינפלד שסיפר על המסורת ארוכת השנים של העמותה שמציינת בכל שנה חגיגת בר מצווה ובת מצווה לעשרות ילדים וילדות שמגיעים למצוות ואין מי שידאג להם לטקס מכובד של עליה לתורה. שינפלד אף הודה בדבריו לקרן למורשת הכותל המערבי בראשות הרה"ג שמואל רבינוביץ ואיש העסקים רמי לוי שנרתמו להצלחת האירוע הגדול. בהמשך הקריא יו"ר העמותה ישראל שינפלד את מכתבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לכבוד האירוע.

    לאחר מכן נשא דברים איש העסקים רמי לוי שבמשך שנים נוטל חלק בפעילות הקו המאחד. הוא הודה בדבריו לארגון על ההזדמנות לסייע לחתני בר המצווה ולכלות בת המצווה ביום המאושר בחייהם עם הגיעם לגיל מצוות. גם אחד מילדי הבר מצווה עלה לדבר בשם חתני הבר מצווה והודה לעמותת "הקו המאחד" על היוזמה המבורכת שמאפשרת לילדים, חלקם חולים, חלקם יתומים, לחגוג את שמחת בר המצווה בצורה מכובדת ועשירה.

    לאחמ"כ נשא דברים אחד ההורים בשם המשפחות כולן. הוא הודה בדבריו למאמצים האדירים שעושה עמותת הקו המאחד שדואגת לעשרות המשפחות לא רק ביום המיוחד של חגיגת הבר מצווה וחלוקת המתנות, כי אם בכל ימות השנה במחנות הנופש, בטיולים ובאינספור פעילויות שהעמותה עושה.

    בסיומו של יום עמוס וגדוש ולאחר צילום קבוצתי למזכרת של כל משתתפי היום המיוחד והחגיגי, עלו כולם אל האוטובוסים כשהם מודים לעמותת הקו המאחד ולמתנדבי העמותה שעמלו לקראת היום הזה במשך זמן רב.

    יו"ר העמותה ישראל שינפלד סיפר עם סיומו של האירוע: "כבר כמה שנים שאנחנו מקיימים את חגיגת בר המצווה ובת המצווה הזו. בכל שנה זה מרגש מחדש. יש לנו היום מתנדבים בעמותה שלפני כמה שנים הם היו חתני בר המצווה וכאות הוקרה מגיעים להתנדב. עשינו מאמץ עליון כדי שכל אחד מחתני הבר מצווה ומכלות הבת מצווה יצאו מהאירוע עם שלל מתנות. מלבד חלוקת התפילין והטליתות חולקו לחתני וכלות השמחה עוד מתנות רבות, תרומה של אנשי עסקים שנתרמו להצלחת האירוע ובראשם איש העסקים רמי לוי וכמובן הקרן למורשת הכותל המערבי בראשות הרב שמואל רבינוביץ שנטלו על עצמם לקחת חלק בהוצאות האירוע הגדול והמכובד הזה. המאמץ הזה שווה כאשר רואים את השמחה האמיתית של הילדים. כבר 18 שנה מאז ייסדנו את העמותה ואני מתרגש יחד עם הילדים בכל פעם מחדש".



    0 תגובות