- רדיו קול חי - -

נס חנוכה: הגשם השוטף החל לרדת מיד בסיום עבודות הניקוז

ילדי ת"ת חכמת שלמה בשכונת סנהדריה המורחבת, הוריהם, הנהלת הת"ת והמלמדים התרגשו מהנס שאירע להם בשבוע החולף. כשכל עם ישראל מייחל לגשמי וברכה ושמח עם כל טיפה וטיפה, בתלמוד התורה נכנסו לכוננות ומתח. שנה אחר שנה, אחרי כל מערכת גשמים משמעותית בירושלים, היו בוקעים מהאדמה כמויות מים אדירות ששטפו את הכיתות ובית המדרש של הת"ת והיו נוצרים שיטפונות שהותירו אחריהם נזקים אדירים ושעות ארוכות של ביטול תורה של ילדי הת"ת.

השנה, הגשמים בחסדי שמים ירדו אך הזמן בו החל הגשם לטפטף היה באופן מדהים בנס של ממש, דקות לאחר סידור הצנרת כולה.

הסיפור מתחיל לפני מספר חודשים כשבהנהלת הת"ת מקבלים אישור להתחיל בעבודות תחזוקה שימנעו הצפות. העבודות החלו במרץ ותשתית ניקוז חדשה מהיסוד הוקמה. ביום חמישי האחרון החלו העבודות האחרונות במתחם הת"ת ולאחר מספר שעות הודיע מנהל העבודות למנהל, הרב פינזל: "בעוד עשר דקות אנחנו מסיימים". העבודות אכן הסתיימו בזמן וכעשרים דקות לאחר מכן, גשם שוטף החל לרדת. הפעם, ללא שהוא מותיר הצפה במתחם. הרב פינזל אמר: "זה היה נס אמיתי ומעניין שהגשם התחיל לרדת בעוצמות אדירות מיד כשמנהל העבודה הודיע בצענו את החיבור האחרון".

חבר מועצת גדולי התורה, ראש ישיבת חברון, הגאון הגדול רבי דוד כהן, התפלל ביום שישי האחרון תפילת שחרית בתלמוד התורה, ומסר שיחה לאחר התפילה. תוך כדי השיעור, התבשרו התלמידים והרב כי הגשם שירד לא הותיר אחריו אף נזק או הצפה.

בהנהלת המקום מסרו את תודתם לסגן ראש העיר ירושלים ישראל קלרמן, שעמל על השגת האישורים וכל הנלווה לכך.