נגיעה בפרשה: הגיע הזמן להקיץ ולהתעורר \\ מירי שינאורסון

    מירי שניאורסון No Comments on נגיעה בפרשה: הגיע הזמן להקיץ ולהתעורר \\ מירי שינאורסון

    מה עשית היום כדי להחיש את הקץ ולפרסם את הנס?

    מרוקו צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי עשרה ימים מלאי חוויות במרוקו הקסומה התעוררתי מהחלום. מתברר שמרוקו היא כל מה שדמיינתי וכל מה שלא חלמתי. ציפיתי לראות קהילות יהודיות – ומצאתי בתי חיים גדושים בצדיקים ובצדיקות. חפצתי לפגוש נשים יהודיות – ופגשתי את ללה רחל, בתו של האדמו"ר אביחצרא ואת ללה סוליקו, הצדקת שמסרה נפשה על קידוש ה׳ כדי להינשא למלך ושמרה על צניעותה בכל מחיר.

    ראיתי במרוקו מקווה טהרה ובתי כנסת עתיקים, אך לא ראיתי חיים יהודיים – בבית הכנסת במרקש היו שני מנינים בשבת מברכים, ויותר ממחציתם היו תיירים ישראלים…

    השבת נקרא את פרשת מקץ. "וַיְהִי מִקֵּץ שְׁנָתַיִם יָמִים וּפַרְעֹה חֹלֵם וְהִנֵּה עֹמֵד עַל הַיְאֹר". הפירוש הפשוט של "מִקֵּץ" הוא בסוף, אבל יש גם רמז עבה להמשך הפסוקים: "וַיִּיקַץ פַּרְעֹה". פרעה מקיץ מהשינה, וגם הימים מקיצים, מתעוררים משינה.

    נשים לב להבדל בין "להקיץ" לבין "להתעורר": להקיץ פירושו לקום ממילא, השינה מגיעה לקצה ומתעוררים באופן טבעי, בעיתו ובזמנו. להתעורר פירושו לקבל איזו דחיפה, כאילו מבחוץ, לא להמתין עד הקץ. לקבל "קריאת השכמה" ולהתעורר.

    אז מה עדיף? הטוב ביותר הוא לחבר את השניים. לא להמתין עד הקץ אלא להתעורר עכשיו לגאולה, אבל לעשות זאת מתוך הכרה פנימית שהגענו לקצה וחייבים משיח.

    אנו בעיצומם של ימי החנוכה. בשונה מחגי ישראל, את חנוכה אנו לא חוגגים בסעודת מצווה, אלא בהדלקת נרות כשמצווה מן המובחר להדליק בשמן זית זך. מה עומד מאחורי הבדל זה?

    בחנוכה, בשונה מחגים אחרים, האיום היה על הנשמה ולא על הגוף. היוונים העריצו את חוכמת התורה, עד כדי תרגום התורה ליוונית בזמן תלמי המלך. היניקה מהקדושה הביאה לרצון שעם ישראל ילמד תורה כחוכמה חיצונית, מבלי לזכור את הקב"ה נותן התורה. לכן הנס נחוג על ידי שמן דווקא – המרמז על הסודות שבתורה.

    בלימוד החסידות משתמשים בשמן באופן זמין ויום-יומי, ולא רק כטעם ותיבול המאכלים.

    החסידות מכניסה חיות בלימוד התורה ומביאה אותנו להתקשרות פנימית עם הקב"ה.

    ומכיוון שהחושך הרוחני הולך וגובר, גילה ה׳ את הסוד של החסידות רק בדור האחרון, כשמתקרבים לביאת המשיח. "משיח" נקרא כך בגלל שהוא 'משוח' בשמן. ככל שאנו מתקרבים למאור הגדול של הגאולה, מתגבר החושך של הקליפה, ואנו זקוקים ל'נשק' העוצמתי של החסידות.

    וזאת המשימה! כדי לראות גאולה – עלינו להתחזק באמונה ובצפייה למשיח, להוסיף בלימוד ובהפצת החסידות, להוסיף בנתינת דמי חנוכה ולהוסיף במבצעי חנוכה: עריכת התוועדויות שמחות בלילות החג.

    מה עשית היום כדי להחיש את הקץ ולפרסם את הנס?

    בברכת חורף בריא!
    מירי שניאורסון-הבחירה שלי. מאמנת ויועצת עסקית ואישית, מרצה ומנחה לנשים ונערות.  054-9292901



    0 תגובות