האו"ם אמר כן לטרור: ההצעה האמריקנית לגינוי חמאס לא צלחה: 87 בעד 57 נגד

    שלמה ריזל 2 Comment on האו"ם אמר כן לטרור: ההצעה האמריקנית לגינוי חמאס לא צלחה: 87 בעד 57 נגד

    או"ם של שנאה וצביעות: 700 החלטות עברו כנגד ישראל, אך רק 0 החלטות התקבלו כנגד ארגון הטרור הרצחני – חמאס | ההצעה האמרקינית לגינוי חמאס, לא השיגה רוב של שני שליש ונדחתה | הסעודים נתנו סטירת לחי לישראל והתנגדו להצעה | נתניהו: "הישג ראשון חשוב, רוב המדינות תמכו בהצעה"

    צילום: פטריק גרובן
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הישג חלקי חשוב. הערב (חמישי) מועצת האו"ם הצביע על ההצעת האמריקנית, לגנות את ארגון הטרור חמאס, עקב שיגור הרקטות כנגד בתי מגורים ואזרחי ישראל. 87 מדינות תמכו בגינוי מול 57 שהתנגדו רובם ממדינות ערב ו-33 נמנעו. הגינוי נדחה עקב כך, שלא השיג רוב של שני שליש הנדרשים להעברת הצעת הגינוי.

    מדובר בהצעה היסטורית, לראשונה מועצת האו"ם מגישה הצעת גינוי לארגון טרור וותיק. מדינות ערב ובראשם סעודיה שמציגות כביכול שיפור ביחסים עם ישראל בהובלת ארה"ב, נתנו סטירה לישראל הערב והצביעו כנגד ההחלטה, הנציד הסעודי אמר בדיון, כי מדינתו מגנה כל סוג של אלימות אך מכיוון שלא הוזכרו ההתנחלויות והאלימת הישראלית החליטו להצביע כנגד.

    שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי, אמרה בדיון לקראת ההצבעה: "כאן באו"ם עברו יותר מ -700 החלטות שמגנות את ישראל ,אבל לעומת זאת, אין שום החלטה המגנה את חמאס".

    עוד אמרה היילי:  "ארגון הטרור חמאס גרם לסבל גדול לפלסטינים, אין חשמל האבטלה עולה על 50%, הנתון הגבוה בעולם, חמאס מענה את מתנגדיו היא גורמת לעינויים למתנגדיה, כל הכסף הולך על מנהרות ורקטות כנגד ישראל, אנשים בעזה סובלים ועבורם אנחנו חייבים להרים את הקול שלנו ולהצביע בעד הגינוי".

    ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להצעה שנדחתה: "בהצעת גינוי החמאס בעצרת הכללית של האו"ם הושג רוב גורף של מדינות שעמדו נגד החמאס. לא השגנו את הרוב של שני-שליש אבל זוהי פעם ראשונה שישנו רוב של מדינות שמצביעות נגד החמאס ואני משבח את כל 87 המדינות שנקטו עמדה עקרונית נגד חמאס. ‏זהו הישג חשוב מאוד לארה"ב ולישראל. אני מודה לממשל האמריקני ולשגרירת ארה"ב לאו"ם ניקי היילי על היוזמה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אף אחד לא חשב אחרת

    2. 1

      חבל שאף אחד לא חשב אחרת
      והאמת היא שאם אין חשיבה מקורית אין שום אפשרות לנצח ולשכנע
      והאנטישנמיות תמשך
      ותבל