היום (חמישי) חברת "סקודה" בטקס חגיגי השיקה בהשקה עולמית וראשונה את הדגם החדש של החברה: סקאלה – המשפחתית. בפעם הראשונה בהיסטוריה, מכונית חדשה ערכה את הופעת הבכורה העולמית שלה בישראל. מהלך שבמשך שנים היה שמור לתערוכות הרכב הגדולות בז'נבה, פרנקפורט, פריז וטוקיו.
מנכ"ל סקודה העולמי, ברנרד מאייר, הסיר את הלוט מעל הסקאלה החדשה. במעמד ההיסטורי משתתפים: הנהלת סקודה העולמית, ראשי צ'מפיון מוטורס, עובדי מותג סקודה בישראל ומאות עיתונאי רכב מכל רחבי תבל.
סקודה למעשה מתפטרת מדגם הראפיד המיושן שלא הצליח להתחרות בדגמים החדשים של החברות השונות, הסקאלה תוצע רק במרכב האצ'בק חמש דלתות. בהשוואה לראפיד ספייבק, היא ארוכה ב-6 ס"מ (436 ס"מ), רחבה ב-9 ס"מ (179 ס"מ) וגבוהה בסנטימטר (147 ס"מ).
בסיס הגלגלים של הסקאלה ארוך ב-5 ס"מ (265 ס"מ) הדבר תורם למרחב מחייה גדול יותר בתא הנוסעים. תא המטען עם פתיחה חשמלית, מכיל 467 ליטר, כ-70 ליטר יותר מהראפיד.
העיצוב החיצוני של הסקאלה, מודרני ועדכני יותר. בתא הנוסעים סקודה עושה שימ וש בחומרים איכותיים ורכים, עם ריפודי עור וגימורי עץ ואלומיניום. מסך מגע גדול ("9.2).
בטיחות: אבזור הבטיחות כולל תשע כריות אוויר, מערכת הסוגרת את החלונות ומותחת את החגורות בהכנה לקראת תאונה. טכנולוגיה המסייעת לנהיגה כמו בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתראת שטחים מתים.
מנועי טורבו בנזין של שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר ובשתי רמות הספק 95 כ"ס (17.5 קג"מ) או 115 כ"ס (20 קג"מ), וארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם 150 כ"ס (25 קג"מ). בנוסף יוצע גם מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר (115 כ"ס), וגרסת גז טבעי (CNG) למנוע 1.0 ליטר עם 90 כ"ס. המנועים משודכים לתיבות ידניות (חמישה הילוכים בגרסאות הבסיס, שישה בבכירות) או לכפולת מצמד עם שבעה יחסים.
צילום בלעדי לאתר קול חי: הלל ינקוביץ – נטו דרייב.