גנרטורים מוזלים: ש"ס דאגה להוזלת חשמל למהדרין בשבת

    איתי גדסי 1 Comment on גנרטורים מוזלים: ש"ס דאגה להוזלת חשמל למהדרין בשבת

    לאור פעילות השר אריה דרעי וח"כ מלכיאלי הוזלו, עלויות השימוש בחשמל למהדרין בשבת, המתבסס על גנרטורים, כהוראותו של מרן פוסק הדור מרנא החזון איש זצוק"ל

    צילום: פלאש 90
    14:34
    24.04.24
    נתי קאליש No Comments on שמחה מעורבת בעצב: הברית תתקיים לאחר הלווית האם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גם לספרדים. שר הפנים אריה דרעי וח"כ הרב מיכאל מלכיאלי, פעלו בעת האחרונה לאפשר לצרכנים המעוניינים להשתמש בגנרטורים בשבת המייצרים חשמל למהדרין, במחיר מוזל.

    ההוזלה תקל על העלות הכלכלית של המשפחות המקפידות על השימוש בחשמל מהדרין בלבד. בנוסף, בזכות ההוזלה משפחות נוספות ששאפו להקפיד על חשמל מהדרין בשבת, אך לא עשו זאת בשל העלות הכלכלית, יוכלו מכאן ואילך לזכות בשמירת שבת מהודרת ולהקפיד על חשמל מהדרין בשבת.

    לאור הפעילות החשובה של השר דרעי וח"כ הרב מלכיאלי, שיגרו חברי הוועדה למען אנרגיה בשבת, מכתב נלהב הממוען לחברי מועצת חכמי התורה ונשיא מועצת החכמים מרן הרב שלום כהן. אל המכתב צירף מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי מספר שורות, שבהם העלה על נס את החשיבות הגדולה שיש לפעול ולהפעיל למען חשמל מהדרין בשבת כפי שעשו השר דרעי.

    בפתח המכתב שעליו הוסיף בכתב ידו מרן שר התורה מספר שורות בשבח העושים והמעשים לכבוד השבת, כתבו רבני הוועדה: "אין המצווה נקראת אלא על שם גומרה. הרינו לבוא בשבחם של שלוחא דרבנן הרב אריה דרעי הי"ו והרב מיכאל מלכיאלי הי"ו, אשר בשיתוף עם שאר העוסקים בצרכי ציבור השקיעו ממרצם ומזמנם במסירות עבור עשרות אלפי משפחות אשר מקפידו על שימוש בשבת בחשמל המיוצר בגנרטורים כדי להוזיל להם עלויות השימוש ולזכות רבים נוספים וב"ה מאמציהם נשאו פרי", כתבו רבני הוועדה והוסיפו כי תקוותם כי לאור ההצלחה בזה, יזכו גם לפעול בעניין התלוי ועומד מול חברת החשמל, והוא הרחבת הגנרטורים והתחנות השכונתיות. שהוא עניין גדול שעליו עמלים.

    לאחר שהובאו הדברים בפני מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, אשר עורר ומעורר רבות בשנים על החשיבות והשכר הגדול שיש למקפידים על חשמל למהדרין בשבת כפי הוראת מרן החזו"א.

    החליט מרן באופן נדיר לאור המעלה המיוחדת שיש למעשים לכבוד השבת, להוסיף מספר שורות מדיליה המכילים ברכה נדירה לשר דרעי וח"כ מלכיאלי לאור הזכות הגדולה שעומדת להם להרבות קידוש ד' של עוד ועוד משפחות אשר יקפידו להשתמש אך ורק בחשמל למהדרין בשבת.

    וכך כתב מרן שליט"א בשולי המכתב של רבני הוועדה: "אשרי מי שסייע ומסייע בזה וצריך להשתדל מאור כי אין לך מצווה גדולה כקידוש ד' ויבורכו ברוב בריאות ונחת וינצלו מהמקטרגים ויזכו על ידי זה לבנים תלמידי חכמים כמו שכתב המ"ב בסימן קנ"ו", עכ"ל לשון מרן שר התורה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שס הפכה לליטאית חברונירית מאז חזרתו של דרעי.
      נגד פסיקת מרן