רבים ביד מעטים: הצנחנים הדליקו נרות חנוכה בכותל

    מוטי סבן No Comments on רבים ביד מעטים: הצנחנים הדליקו נרות חנוכה בכותל

    מעמד ההדלקה המסורתי ברחבת הכותל, נערך היום על ידי רב גדוד הצנחנים וותיקי הצנחנים לדורותיהם, אשר זכו להיות בכיבוש הכותל המערבי

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (רביעי) התקיימה הדלקת נר רביעי של חנוכה בכותל המערבי על יד הרב הגאון הרב שמואל רבינוביץ רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים רבנים נוספים וקציני צבא.

    רב הכותל המערבי, הרב רבינוביץ אמר בהדלקה כי: "הדליקו איתנו לפני דקות אחדות מח"ט 55, סמח"ט 35 של הצנחנים ואנו מכאן מתפללים לשלומם של חיילי צה"ל העושים עבודת קודש בצפון, בדרום ובכל מקום. ה' ישמור צאתם ובואם מעתה ועד עולם.

    נמצאים איתנו היום גם ותיקי חטיבה 55, שלחמו כאן בשחרור ירושלים והכותל המערבי – אתם זכיתם. אלף ושמונה מאות שנים של גלות ניצבו מאחוריכם כשפרצתם בעזרת השם את שערי העיר העתיקה.

    מיליוני נשמות של יהודיות ויהודים שלא זכו – התבוננו בכם כשרצתם אל הכותל המערבי… אני רוצה לומר משהו לכל המשפחות שלכם שנמצאים איתנו כאן הערב, הנכדים שבאו עם סבא להדלקת הנרות של החטיבה שלו.

    דעו שסבא שלכם והחברים שלו, גיבורי הצנחנים, הם יורשי המכבים. וכל מה שאתם רואים כאן – כל מיליוני המבקרים והמתפללים, שהמספר שלהם עולה משנה לשנה, במקום היחיד המיוחד והמאחד של כל עם ישראל – כל זה התחיל כשסבא ולוחמי חטיבה 55 רצו הסמטה הצרה שלמרגלות הכותל המערבי.

    לוחמי הצנחנים בעבר ובהווה, בשם עם ישראל כולו, בשם כל הדורות שלא זכו, ובשמנו שזכינו, אני אומר לכם תודה, ומבטיח שנעשה הכל כדי לשמור על המתנה היקרה שהענקתם לנו. כדי שהכותל המערבי יהיה קדוש יותר בסימן של "של נעליך מעל רגליך כי המקום אשר אתה עומד עליו קדוש הוא". שהוא יבטא יותר מכל את המסורת היהודית. את מנהגו של אבא וסבא ואת היותו מקום מאחד ומלכד."

    מר אלי כהן, יו"ר עמותה 55, מ"פ הפלחן ומג"ד 7 אמר "דור לדור יביע אומר", כמו שאמר הרב 1,800 שנה והגענו לרגע הזה. אמנם הצנחנים הגיעו ראשונים אבל צריך לזכור שפה לחמו בירושלים חטיבת הראל, החטיבה הירושלמית וגם הסיירת של החטיבה הצפונית 80. אנחנו פה זכינו ונזכה שהקב"ה יחליט בבניית בית המקדש במהרה בימנו אמן סלה."

    סא"ל אלעד שושן, סמח"ט הצנחנים אמר "גאה אני לעמוד כאן היום ליד הכותל בו טמונים אלפיים שנים של תפילות בחריציו. אני זוכר את תמונת הצנחנים הנוגעים באבניו ונושקים להם, מזילים דמעות. אושר על שיבתו של עמנו לבירתו לצד דמעות צער על רעים שנפלו בלחימה הקשה למען הגשמת חלום תקומתנו. הדמעות הללו שזורות בכל צעד במאבקנו. הדלקת נרות חנוכה למרגלות הכותל 52 שנה לאחר שחרורו. מי ייתן ובזכות אהבת אמת נהפוך את האורות של כולם לאור אחד איתן."

    הרב מנחם נוביק, רב הגצ"ר חטיבה 55 אמר כי "הצטרפנו לדורות של לוחמים בגלות ובארץ שהדליקו נרות חנוכה והאירו את מחשכי הלילה באור הנפלא של העם הקדוש הזה. אני רוצה להזכיר כאן את רב החטיבה שנפטר לפני שבוע- הרב שמואל הרשקוביץ שליווה והיה הקמע של החטיבה. יהי ההדלקה הזו לזכותם של כל חטיבה 55 בעבר ובהווה שעמלים להגן על עם ישראל וארץ ישראל".

    WhatsApp Image 2018-12-05 at 18.58.27(1) WhatsApp Image 2018-12-05 at 18.58.27 WhatsApp Image 2018-12-05 at 18.58.28(1) WhatsApp Image 2018-12-05 at 18.58.28



    0 תגובות