הכפפות הוסרו: "איחוד הצלה" יוצא למחאה המונית בכביש 1

    קלמן טלר 1 Comment on הכפפות הוסרו: "איחוד הצלה" יוצא למחאה המונית בכביש 1

    בארגון "איחוד הצלה" החליטו: ביום שלישי הקרוב תיערך על ידי מאות המתנדבים בארגון, צעדת מחאה בכביש 1 לכיוון ירושלים במחאה על הסתרת מידע מציל חיים • כל הפרטים

    בית "איחוד הצלה" בירושלים צילום: Miriam Alster/FLASH90
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארגון "איחוד הצלה" יוצא להפגנה עם מאות הכוננים ואנשי הרפואה שבארגון. בהפגנה צפויים המתנדבים למחות כנגד הקושי שמערימים עליהם במשרד הבריאות ובמד"א, לטענתם, בקבלת מידע מציל חיים. בהודעה שיצאה למתנדבים נכתב: "אנו, מתנדבי איחוד הצלה מרחבי הארץ, נקיים ביום שלישי, 11.12.18, עצרת ושיירת מחאה, שתתחיל ממחלף שורש תמשיך למשרד הבריאות ומשם למשכן הכנסת בירושלים, בעקבות הסתרת מידע מציל חיים מאתנו, על ידי מד"א ואי הסדרת המצב על ידי משרד הבריאות".

    "לפני העצרת, נצא, רוכבי יחידת האופנולנסים של הארגון, בשיירת מחאה שקטה, ממחלף שורש לכיוון בניין משרד הבריאות שברחוב ירמיהו 39 בירושלים. עם הגעת שיירת המחאה, יחברו לחברי היחידה מתנדבי הארגון מרחבי הארץ ונתחיל בעצרת, בסיומה, נצעד כולנו למשכן הכנסת בירושלים".

    ב"איחוד הצלה" קראו לאזרחים שבאים להביע תמיכה, להגיע עם פריט לבוש כתום כדי להביע תמיכה. "אנו קוראים למתנדבי הארגון להגיע עם האפודים שלהם ולאזרחים שמצטרפים לעצרת להגיע עם פריט לבוש כתום – כהזדהות עם המחאה הכלל ארצית".

    במשרד הבריאות מסרו בתגובה ל"אתר קול חי": "בהתאם לחוזר מנכ"ל משרד הבריאות, הזנקת כוננים והעברת מידע אליהם צריכה להיעשות באמצעות מערכת הזנקה ייעודית שהוקמה לצורך כך, שמאתרת אוטומטית את הכוננים הקרובים ביותר לזירת האירוע ומזניקה אותם. עד כה חוברו מעל 1100 כוננים של איחוד הצלה למערכת זו אשר מוזנקים באופן שוויוני כשאר כונני מד"א על ידי מערכת האפליקציה לאירועי חירום, ועל ואיחוד הצלה לפעול לחיבור שאר הכוננים למערכת זו כדי שגם הם יוכלו לקבל קריאות ולהיות מוזנקים באמצעות האפליקציה".

    "משרד הבריאות מלווה באופן שוטף את אופן יישום החוזר בשטח. על פי הנתונים הנמצאים במשרד הבריאות מתחילת חודש נובמבר הוזנקו כונני איחוד הצלה למעל 46000 מקרים. יצוין כי מספרים אלה, אינם כוללים קריאות המגיעות לאלפי כוננים של איחוד הצלה אשר פועלים גם במסגרת מד"א ומקבלים את הקריאות באמצעות האפליקציה של מד"א. הפעלת הכוננים באמצעות מערכת זו, בהתאם לחוזר משרד הבריאות אמורה להחליף את כל דרכי התקשורת האחריםלהעברת הקריאות לכוננים.
    מקרים פרטניים שהופנו למשרד הבריאות שבהן נטען כי הכוננים אשר לא קיבלו מידע, נבחנים על ידי המשרד מתוך כוונה לייעל את המערכת במידת הצורך", אמרו במשרד.

    לדבריהם: "למרות העובדה כי איחוד הצלה טרם השלים את חיבור כלל הכוננים של הארגון למערכת כפי שנדרש על ידי משרד הבריאות, ולא עמד בלוחות הזמנים שהוגדרו ליישום חוזר מנכ"ל משרד הבריאות, כבר לפני קרוב לחצי שנה, הנחה משרד הבריאות כי מד"א ימשיך להעביר טלפונית מידע לכונני איחוד הצלה הנמצאים בקרבת מקום האירוע, ואשר טרם חוברו למערכת הכוננים וזאת בנוסף לחמשת הכוננים המוזנקים לכל אירוע באמצעות האפליקציה. מעבר לכך, כל אירוע מציל חיים של החייאה, אבדן הכרה ותאונה קשה מועבר גם ישירות למוקד איחוד הצלה , בנוסף להזנקת כוננים קרובים כמקובל. ומגן דוד אדום פועל בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

    מ"איחוד הצלה" נמסר בתגובה: "מד"א מתעתע במשרד הבריאות ומספר סיפורי אלף לילה ולילה. כל שמעניין אותם הוא לשמור על המונופול שלהם על הצלת חיים, מונופול שגובה מחיר יקר מאזרחי ישראל ופוגע בהצלת חיים. פרטי המתנדבים הועברו לפי דרישת המשרד. יהיה טוב אילו משרד הבריאות יראה את טובת האזרחים שמשלמים מחיר על משחקי האגו של מד"א, יפעל כמי שמנהל את תחום רפואת החירום בישראל ולא כגוף נגרר שמיישר קו עם השקרים של הנהלת מד"א. בידינו עשרות הקלטות טלפוניות של מתנדבי איחוד הצלה שפנו למוקד מד"א בידיעה שיש אדם שנמצא בסכנת חיים סמוך אליהם ומוקד מד"א סירב להעביר להם מידע על אף שהאמבולנס היה רחוק מהמקום. אנו נדרוש מהנהלת משרד הבריאות לבדוק האם יש קשר פסול בין עובדי המשרד שתופסים עמדה שפוגעת בהצלת חיים לבין הנהלת מד"א".

    ממד"א טרם נמסרה תגובה, נכון לשעה זו.



    1 תגובות

    מיין תגובות