תיעוד: הדלקת נרות מרגשת במעלה הר הזיתים

    קלמן טלר No Comments on תיעוד: הדלקת נרות מרגשת במעלה הר הזיתים

    מאירים את ההר: מאות השתתפו בטקס הדלקות נרות בפסגת הר הזיתים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות השתתפו בטקס הדלקת נרות חנוכה במעלה הר הזיתים, שהתקיים מטעם מועצת בתי העלמין בירושלים תחת המסר 'מאירים את הר הזיתים', ההדלקה היא נדבך נוסף של הגברת הנוכחות היהודית בהר הזיתים שמפעילה מועצת בתי העלמין.

    הנוכחים בטקס האזינו ברוב קשב להרצאתו של ההיסטוריון גרשון בר-כוכבא שסיפר על תולדות הר הזיתים והמעמד ההיסטורי הייחודי של ההר הנשזר בתולדות עם ישראל. בהרצאתו סקר את חלק מפועלם של האישים הרבים הקבורים בהר הזיתים.

    בהדלקת נר חנוכה כובד מפקד מרחב קדם תת- ניצב דורון תורג'מן, שיחד עם פקודיו נטלו חלק בטקס כאות הוקרה על פועלם לשמירת הביטחון בהר הזיתים לאורך כל השנה. עוד השתתפו באירוע הרב ברוך וידר- ראש ישיבת הכותל, מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת- רן ישי, מנכ"ל משרד הדתות- עו"ד עודד פלוס, אוריאל ואיריס יפרח- הוריו של איל יפרח הי"ד.

    מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב הלל הורוביץ שיזם את הערב המרגש אמר: "הדלקת נרות בהר הזיתים מהווה סמל לגאולתם של ישראל גאולה שברוח וגאולה שבגוף. הנוכחות היהודית היום בהר הזיתים היא סיפור של ניצחון ההתמדה והרצון שלא לוותר ולהפקיר את המקום המיוחד הזה".

    במועצת בתי העלמין מזכירים לציבור העולים לפקוד את קברי בני משפחותיהם וצדיקי הדורות הקבורים בהר הזיתים, את פעילותו של הקו החדש להר הזיתים קן 84 מתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת להר הזיתים. הקו פועל בימי הביקוש א- ה, בין השעות 08:30 עד 19:45- נע בציר קצר ויעיל מאוד- מתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת, לפסגת הר הזיתים (ליד תחנת המשטרה), וחזרה לתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת.



    0 תגובות