המפכ"ל היוצא בהדלקה האחרונה בכותל המערבי

    ישראל בן צבי No Comments on המפכ"ל היוצא בהדלקה האחרונה בכותל המערבי

    הרב הראשי לישראל ומפכ"ל המטרה היוצא רב ניצב רוני אלשיך, הדליקו נרות חנוכה ברחבת הכותל המערבי. אלשיך בדבריו ציין את לוחמי מג"ב השומרים על העיר העתיקה: "לוחמי מגב הם שומרי הגלים של גל הטרור. לצערנו לא מעט שילמו בחייהם, וחוו פציעות קשות עד סוף ימיהם אך מסירות הנפש שלהם השיגה תוצאות. ואני מתרגש לראות כיצד רחבה זו מלאה מפה לפה, כיצד עם ישראל סומך על משטרת ישראל"

    הרב הראשי לישראל בהדלקה הערב צילום: הקרן למורשת הכותל
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (ראשון) התקיימה הדלקת נר ראשון של חנוכה בכותל המערבי על יד הרב הגאון הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל, הרב הגאון הרב שמואל רבינוביץ רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, המפכ"ל היוצא מר רוני אלשיך וקהל רב שהגיע אל רחבת הכותל המערבי.

    המפכ"ל הדליק את הנר הראשון ברחבת הכותל המערבי וציין כי "חנוכה הוא יום העצמאות הרוחני של העם היהודי. לפני 3 שנים בפתיחת כהונתי, ציינתי כי היסטורית גם לאחר הניצחון החשמונאי עוד היו מריבים, הדגשתי את ההיסטוריה שחוזרת על עצמה. העצמאות היא נושא שיש לתחזק ולשמר דרך בניית ריבונות ודווקא סכינאות, נשק עתיק הוא זה שחדר ואיים לפגוע בעצמאות היהודית".

    עוד הוסיף המפכ"ל: "ואז שומרי החומות החזירו את השלווה. משטרת ישראל, מחוז ירושלים, לוחמי מגב הם שומרי הגלים של גל הטרור. לצערנו לא מעט שילמו בחייהם, וחוו פציעות קשות עד סוף ימיהם אך מסירות הנפש שלהם השיגה תוצאות. ואני מתרגש לראות כיצד רחבה זו מלאה מפה לפה, כיצד עם ישראל סומך על משטרת ישראל."

    רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים בירך את המשתתפים ואת המפכ"ל היוצא ואמר כי "המהות של העם היהודי – להפיץ אור. באור אין משמעות לכמות. "מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך".

    הרב דוד לאו הדליק את הנר המרכזי ברחבת התפילה ואמר כי "עם ישראל עשה השתדלות ומצא שמן ליום אחד, והקב"ה עשה נס כי ידליק לשמונה ימים. נשתדל גם אנחנו להיות טובים ונתפלל כי הקב"ה יראה את המאמץ שלנו ויזכנו כנראה במהרה את האור הגדול במקום קדוש זה".

    WhatsApp Image 2018-12-02 at 20.05.24 WhatsApp Image 2018-12-02 at 20.05.26 WhatsApp Image 2018-12-02 at 20.05.27



    0 תגובות