סערת פסילת ניצב אדרי: "קריאות לבטל את הוועדה – צמחה למימדים מפלצתיים"

    איתי גדסי No Comments on סערת פסילת ניצב אדרי: "קריאות לבטל את הוועדה – צמחה למימדים מפלצתיים"

    לאחר פסילת המומעד למפכ"ל הבא ניצב בדימוס משה צ'יקו אדרי, הרוחות במערכת הפוליטית סוערות, עקב עודף המשפטיזציה שפושה בכל עניין במדינה, והפסילה הדקדקנית מידי לדברי שרים בימין | השר ארדן הודיע: כי יביא את מינוי אדרי לאישור הממשלה לאחר שיופיע בפני הוועדה | קריאות בימין לבטל את 'ועדת גולדברג' – מביאה לסרבול וחשש לפעול

    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר פסילת המועמד למפכלו"ת ניצב משה אדרי, ע"י 'ועידת גולדברג' בהכרעה של 2 שוופטים תומכים מול 2 מתנגדים. הרוחות במערכת הפוליטית סוערות,ה השר לביטחון פנים גלעד ארדן הודיע כי לא יתחשב במסקנות הוועדה ויביא למינוי הנציב. מספר שרים וחברי כנסת קראו לבטל כליל את הוועדה שלדעתם "התנפחה למימדים מפלצתיים".

    השר לבט"פ גלעד ארדן ייפגש ככה"נ בתחילת שבוע עם השופט גולדברג לאחר פסילתו של משה ציקו אדרי למפכל הבא. השר יאמר את דברו. באם הפגישה לא תניב תוצאות ישקול השר ארדן להביא לאישור הממשלה את מינויו של אדרי. היום יודיע השר מי ימלא את מקומו של אלשיך זמנית עד לברור הענין למועמדותו של אדרי.

    גם שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, הגיבלהחלטת ועדת גולדברג מאמש: "ניצב צ’יקו אדרי הוא קצין שמשרת את מדינת ישראל כל חייו, ופתאום הוא צריך לעמוד ברף של מלאך טהור נטול כל שגיאה. הבעיה היא שמי שעושה לפעמים טועה, והגישה הזו של ועדת גולדברג ושל עודף המשפטיזציה מובילה את מדינת ישראל לכיוון של בינוניות, סרבול וחשש לפעול".

    ולכן, עמדתנו ברורה: "אם השר ארדן יחליט להביא את המינוי של ניצב צ׳יקו אדרי לממשלה, אנחנו נצביע בעד. אנחנו קוראים לבטל כליל את ועדת גולדברג ולהחזיר את המשילות לממשלה".

    כמו כן, שרת המשפטים איילת שקד הגיבה על ההחלטה: "מי שממנה מפכ"ל זו הממשלה בהמלצת שר הבט"פ, ולא שני חברי ועדת גולדברג. דעת השניים האחרים, הנציב הרשקוביץ ומשה טרי, פשוטה והגיונית. אי אפשר למנות מפכ"ל כאילוץ ולא לבצע את הבחירה הטובה ביותר בגלל מראית עין מאיזו פגישה. אדרי הוא קצין מצטיין. אף אדם אינו מושלם. הממשלה צריכה למנות את המועמד המתאים ביותר".

    שר התקשורת ח״כ איוב קרא אמר: "אתמוך במינוי צ'יקו אדרי למפכ"ל המשטרה אם יובא לממשלה" השר אמר את הדברים בתוכנית זירה חופשית ברדיו חיפה.

    שר התיירות יריב לוין חוזר על קריאתו לבטל את הוועדה למינוי בכירים: "הדרך שבה התקבלה החלטת ועדת גולדברג בעניין משה אדרי מוכיחה את מה שאמרתי לא פעם – יש לבצע חשיבה מחודשת על כלל הליכי המינויים ולבטל את הוועדה למינוי בכירים ואת כלל הוועדות וההליכים הקיימים היום.

    אסור שמצב בו שלטון הפקידות הופך סדרי עולם ובולם מינוי ראוי, יחזור שוב.

    במשטר דמוקרטי תקין, ביקורת ואישור מינויים צריכים להיעשות על ידי הפרלמנט לאחר הליך שימוע כפי שנעשה בארה״ב, ולא על ידי ועדות והרשות השופטת אשר בפועל נוטלים לעצמם את הסמכות לקבוע בסופו של דבר מי יתמנה.

    שימוע בכנסת לפני מינוי בכירים, בתוכם גם שופטים, הוא הדרך הנכונה למנות בכירים בישראל".

    שר החקלאות מטוי יוגב קורא להביא את מינוי ניצב משה אדרי לממשלה ולאשר אותו: "רוני אלשיך היה מפכ"ל מצוין וצ'יקו אדרי יהיה מפכ"ל מצוין. במידה ולא דבק בצ'יקו אדרי משך עשרות שנות שירותו, רבב בטוהר מידותיו, אין מקום לפסול אותו בציד מכשפות" של הרגע האחרון. אני קורא לשר לביטחון פנים ולממשלה, לאשר את מינויו של צ'יקו אדרי למפכ"ל המשטרה, למען ביטחון הפנים של כולנו".

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' בתגובה לפסילת מועמדותו של צ'יקו אדרי למפכ"ל: "‏לא מכיר את צ'יקו אדרי ולא יודע אם הוא מתאים למפכ"לות, אבל הוועדה למינוי בכירים היא גוף מיותר שניפח את עצמו לממדים מפלצתיים. לנתניהו כדרכו אין אומץ למהלכים אסטרטגים מתבקשים כמו לבטל אותה ולקחת אחריות על המינויים ולכן אנחנו צפויים לסאגות הזויות רבות כאלה. שיהיה לנו בהצלחה.

    ‏אם השר ‎ארדן משוכנע שאדרי הוא המועמד המתאים ביותר לתפקיד, אני קורא לו להתעלם מהמלצות הוועדה ולהביא את המינוי לאישור הממשלה לאלתר. אין סמכות ללא אחריות ואין אחריות ללא סמכות".

    מי שעדיין לא התייחס בקולו לפסילה, הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו שככל הנראה עקב חקירותיו בידי המשטרה הוא נזהר לא להתערב בנושאים הנוגעים למשטרה. שרים נוספים מהליכוד שדיברו כל הזמן על משילות הימין ועל שלטון הפקידות ממלאים פיהם מים ואינם מגיבים.



    0 תגובות