"אגודת ישראל" חתמה על כניסה לקואליציה: ועדת משנה לתכנון ובניה

    איתי גדסי 4 Comment on "אגודת ישראל" חתמה על כניסה לקואליציה: ועדת משנה לתכנון ובניה

    סיעת 'אגודת ישראל' חתמה עם עליזה בלוך, הסכם לכניסה לקואליציה | ש"ס הבאה בתור לחתום על כניסה, ככל הנראה 'דגל התורה' עם הפנים לאופוזיציה | פירות ההסכם עם אגודת ישראל: סגן ראש עיר בשכר, יו"ר ועדת משנה לתכנון ובנייה, סגן מחזיק תיק החינוך, תיק ההנדסה | ועדת תכנון ובנייה ותיק חינוך יישארו בידיה של בלוך

    עיריית בית שמש צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הגוש החוסם החרדי שתוכנן יום לאחר הבחירות התפרק. הערב (חמישי) 'אגודת ישראל חתמה הסכם כניסה לקואליציה מול ראש העיר עליזה בלוך. הסיעה תקבל תפקידים רבים, אך ננגמרו החגיגות שהיו בקדדציה האחרונה. ראש העיר עליזה בלוך לוקחת עליה את תפקידי, יו"ר ועדת תכנון ובנייה ותיק החינוך, עליהם בלוך תהיה מופקדת אישית, דבר המראה על כוונותיה בקדנציה הקרובה ועל התיקים בהם היא חפצה בשינוי יסודי.

    בהסכם שנחתם בין הצדדים, הוסכם, כי 'אגודת ישראל' תתמוך בכל ההחלטות של ראש העיר בין במעשה והן ברוח הדברים. הסטטוס קוו יישמר בין הציבור החרדי לכללי בעיר.

    חלוקת התפקידים, תהיה בסדר הבא. אגודת ישראל תקבל לידיה, סגנות ראש עיר בשכר. יו"ר ועדת משנה לתכנון ובנייה, רשות הרישוי, תיק ההנדסה. יו"ר תאגיד המים, סגן תיק חינוך שימונה כאחראי על החינוך החרדי. תיק נוער חרדי, תיק נכסים והממונה על ההקצאות, תיק פעילות קהילתית ודירקטור בחברה הכלכלית.

    מדובר בצעד שהיה ידוע מראש, אך שבר את הבלוק החרדי שקיוו להקים מול בלוך ובכך למקסם את הרווחים מול ראש העיר. אך לאחר הפירוד בנושא הבחירות בצפת וירושלים כולם הבינו שאין היתכנות ממשית לבלוק חוסם. בקרע בין הסיעות כרגע גדול.

    בינתיים, סיעת ש"ס בשיאו של משא ומתן אינטנסיבי, המנוהל מנכ"ל רשת החינוך חיים ביטון. לבלוך יש 3 סגנים, אחד לליכוד, אחד לאגודה וככל הנראה האחרון יינתן לש"ס שצפויים לה עוד תפקידים רבים. מקורבי עליזה בלוך אמרו, כי היא מעוניינת יותר שש"ס תיכנס לקואליציה מאשר דגל התורה.

    'דגל התורה' ככל הנראה עם תום חלוקת השלל, נראה שפניה אל ספספלי האופוזיציה, בדגל עדיין לא נאמרה המילה האחרונה, אך ככל שעוברים הימים לא נראה שמתאמצים במחנה בלוך לחזר במרץ אחר דגל התורה.

    ההסכם:

    WhatsApp Image 2018-11-29 at 21.46.13 WhatsApp Image 2018-11-29 at 21.46.14



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      אם אפשר בבקשה את הצילום של ההסכם בברור תודה

    2. 2

      שימו לב לסעיף 12, מה שאומר עוד מבנים לגורים ו 0 לכל השאר…
      חסידים – מלשון חסידה שנקראת כך על שם שעושה חסד רק עם חברותיה.