ריבלין מגיב על סקר האנטישמיות העולמי: "האנטישמיות בעייה בינלאומית"

    איתי גדסי No Comments on ריבלין מגיב על סקר האנטישמיות העולמי: "האנטישמיות בעייה בינלאומית"

    על פי סקר שנערך ב-CNN עשרים אחוז מאמינים כי האנטישמיות היא בתגובה על מעשיהם של היהודים, אחד מעשרים מתושבי אירופה כלל לא שמע על השואה. בתגובה לסקר אמר נשיא המדינה: "אני חי כאן כבר מספיק זמן כדי לדעת שאנטישמיות לא התחילה בהיטלר ואפילו לא בדרייפוס, אנטישמיות היא מסע של 2000 שנים שמקורותיו הם שונים. גזענות, שנאת מיעוטים, וגם נושאים דתיים כאלה ואחרים"

    צילום: שלומי כהן
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין העניק היום, (חמישי) ראיון לרשת האמריקאית CNN בעקבות תוצאותיו המדאיגות של הסקר שערכה מוקדם יותר השבוע באשר למצב האנטישמיות ברחבי אירופה. "אנטישמיות היא רשעות והיא יכולה להימצא בכל מקום, בימין ובשמאל, על רקע לאומני ודתי" עוד אמר הנשיא: "באנטישמיות יש להאבק באמצעות חינוך ודרך חיזוק הזיכרון. עלינו לדבוק בעובדות ההיסטוריות ולא באלו המושמעות על ידי פוליטיקאים".

    "אני חי כאן כבר מספיק זמן כדי לדעת שאנטישמיות לא התחילה בהיטלר ואפילו לא בדרייפוס," אמר הנשיא. "אנטישמיות היא מסע של 2000 שנים שמקורותיו הם שונים. גזענות, שנאת מיעוטים, וגם נושאים דתיים כאלה ואחרים".

    בהתייחסו לכלים בהם יש לנקוט על מנת להלחם בתופעה אמר הנשיא: "באנטישמיות יש להאבק באמצעות חינוך ודרך חיזוק הזיכרון. הזיכרון הוא מרכיב בסיסי- עלינו לדבוק בעובדות ההיסטוריות ולא באלו המושמעות על ידי פוליטיקאים. בידי גופי הזכרון הכלים לחקור את מקורותיה של השואה ואת ריכוזי האנטישמיות שסייעו לנאצים לבצע את זממם הנורא".

    הנשיא הדגיש: "מדינת ישראל היא לא פיצוי על השואה, היא מדינת העם היהודי, היא ארץ מולדתו וארץ הולדתו והשואה לא היתה הסיבה בגללה הקמנו את מדינת ישראל," והוסיף: "כיהודי וכנשיא מדינת ישראל, אני לא חושב שהאנטישמיות חונה במקומות מסוימים. היא נמצאת בכל מקום."

    עוד אמר ריבלין: "רק לפני שבועיים פגשתי את האפיפיור פרנציסקוס והוא ציין בפני שהוא מתייחס לאנטישמיות כרשע. אני מאוד מסכים איתו. היא רשעות והיא יכולה להימצא בכל מקום, בימין ובשמאל, על רקע לאומני ודתי. זוהי לא רק בעיה שלנו היהודים, היא בעיה בין לאומית של כל הלאומים שבהם היא מתפשטת."

    הנשיא התייחס להכחשת שואה כהמשך ישיר לאנטישמיות ואמר: "אני חושב שגם הכחשת השואה באה ממניעים אנטישמים בנוסף למקורות אנטי ישראלים. הכחשת שואה דורשת את ההתמודדות שלנו לא פחות מאנטישמיות ויש היום תנועות נאו-פשיסטיות שמשפיעות השפעה גדולה ומסוכנת מאוד שאוחזות בעמדות כאלה ואותן תנועות לעיתים מאוד מעריכות ומעריצות את מדינת ישראל."

    הנשיא הוסיף בעניין זה: "אני נפגש עם מנהיגי העולם כולו: ראשי ממשלות, נשיאים, והם מספרים לי לעיתים על תנועות שכאלה להן הם נדרשים לכינונה של קואליציה והם  אומרים לנו, אלו תנועות ניאו פשיסטיות אבל הם מעריצים את מדינת ישראל ואני אומר להם, רבותי הדבר הוא בלתי אפשרי."

    "אי אפשר לומר אנחנו מעריצים את מדינת ישראל ורוצים איתה קשרים אבל אנחנו נאו-פשיסטים. נאו-פאשיזם מנוגד לחלוטין לרוח, לעקרונות ולערכים שמדינת ישראל נוסדה על פיהם ואנחנו כמדינה שהיא דמוקרטית ויהודית, שהיא בית פתוח לכל יהודי בעולם, צריכים לבוא ולומר לעולם כולו- האנטישמיות היא רעה חולה, לא רעה חולה רק עבורנו היהודים אלא עבור עולם כולו ואם העולם לא ילחם בה היא תשחית אותו."

    בהתייחסו לשאלה האם מדינת ישראל עושה כיום מספיק כדי לעזור ליהודים בעולם אמר הנשיא: "העובדה שנשיא המדינה אומר לתנועות נאו-פשיסטיות, רבותי אתם אישיות לא רצויה במדינת ישראל היא אמירה שנלחמת בצורה המוחשית ביותר באנטישמיות. היא אמירה שמבהירה שהזיכרון הוא דבר חשוב ולא נוותר עליו בעד שום צורך פוליטי של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, דמוקרטית לא פחות מיהודית ויהודית ולא פחות מדמוקרטית."

    עוד הוסיף: "אנחנו רוצים להבטיח את הזיכרון ולחנך את הדורות הבאים. זה בהחלט יכול להמחיש את השותפות בין יהדות העולם למדינת ישראל. יש לנו במדינת ישראל ארבעה שבטים ויהדות העולם הוא בהחלט השבט החמישי. בנוסף, עלינו להלחם יחד עם העולם כולו בשנאת המיעוטים, כי גם יהודים ברחבי העולם הם לעיתים מיעוט וכל קהילה מבקשת להרגיש חלק מהמדינה שבה היא נמצאת."

    על פי  ממצאי הסקר, אחד מכל 20 אירופאים לא שמע על השואה, אחד מכל חמישה, מאמין שליהודים יש השפעה יתרה על מלחמות וסכסוכים, 20% מהנשאלים האמינו שהאנטישמיות היא תגובה למעשיהם של היהודים, רוב הנשאלים לא פגשו ביהודי מעולם, ו-40% מאמינים שהיהודים בארצם עלולים להיפגע מאלימות אנטישמית.



    0 תגובות