השר כץ עלה על הרכבת: מעל רבע מיליון איש כבר נסעו בקו י-ם נתב"ג

    בנצי לייזרוביץ No Comments on השר כץ עלה על הרכבת: מעל רבע מיליון איש כבר נסעו בקו י-ם נתב"ג

    שר התחבורה ישראל כץ וראש עיריית ירושלים החדש משה ליאון, ביקרו בקו החדש של 'רכבת ישראל' מתחנת נבון לנתב"ג. השניים נסעו בקו החדש. ראש עיריית ירושלים בירך על הקו שמוריד את עומסי התנועה בעיר

    שר התחבורה וראש עיריית ירושלים בנסיעה ברכבת צילום: ששון תירם
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ וראש עיריית ירושלים הנכנס, משה ליאון, נסעו היום (רביעי) ברכבת החשמלית, מתחנת נבון (האומה) בירושלים לנמל התעופה בן גוריון, יחד עם מאות נוסעים שעשו את דרכם למרכז הארץ. במהלך תקופת ההרצה שהחלה לפני קצת יותר מחודשיים, נסעו 275 אלף נוסעים ברכבת.

    במהלך סיור שערכו בתחנה, הציג השר כץ לראש העיר הנכנס של ירושלים את הקו המהיר וציין כי משרד התחבורה הוציא לדרך את הרכבת המהירה לירושלים, בכפוף לכל אישורי הבטיחות הנדרשים וללא כל פשרה. השר כץ ציין כי בשלושת חודשי ההרצה הראשונים של הרכבת, ניתן לנסוע מתחנת נבון בירושלים לכל תחנות הרכבת בארץ ובחזרה, ללא תשלום.

    "התקדמנו עם פרויקט הרכבת המהירה לירושלים תוך כדי תנועה כמו שעשינו עם הרכבת הקלה בירושלים. בחצי שנה הראשונה להפעלת הרכבת הקלה, ניתנו נסיעות חינם מאחר והרכבת פעלה בצורה מוגבל. גם ברכבת המהירה לירושלים הוצאנו לדרך את הפרויקט והענקנו שלושה חודשי נסיעות חינם לכל הנוסעים במהלך תקופת ההרצה", הוסיף השר.

    WhatsApp Image 2018-11-28 at 13.47.38

    ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, ציין כי הקו המהיר לירושלים הוא אחד הפרויקטים היפים ביותר שנעשו בירושלים ונכון היה לפתוח אותו בשלבים כפי שנעשה בפרויקטים רבים. ליאון הוסיף כי שבעת אלפים איש הנוסעים מידי יום ברכבת המהירה לירושלים מסייעים בצמצום כלי הרכב בכבישים.

    השר כץ ציין כי הוא רואה בליאון כמי שמייצג את ירושלים וגורם מרכזי בחיבור הירושלמים לרכבת. לדבריו, אחת המטרות בהקמת הקו המהיר היתה לחזק את העיר ירושלים ולחבר אותה לשאר המדינה. כץ הוסיף כי הרכבת תגיע בעתיד עד הכותל המערבי דרך מרכז העיר, שם תוקם תחנה תת קרקעית נוספת.

    קו הרכבת המהיר לירושלים יחובר בשבוע הבא לתחנת ההשנאה נוספת, שהוקמה באזור השפלה. התחנה החדשה שתחובר לרשת החשמל תאפשר לרכבת החשמלית הפועלת כיום בין ירושלים לנתב"ג להגיע למרחקים גדולים יותר. תחנת השפלה תצטרף לתחנת ההשנאה הפועלת כיום באזור שער הגיא.

    שר התחבורה סיכם עם ליאון על שיתוף פעולה לקידום התחבורה הציבורית בירושלים ואליה. כמו כן, סוכם על קידום קווי הזנה מיוחדים לרכבת, הקמת מסלולי אופניים ועוד. השניים החליטו לקיים ישיבת עבודה בעירייה מיד עם כניסתו של ליאון לתפקיד, במטרה לקדם את המיזמים הגדולים שמשרד התחבורה מקדם בבירה.



    0 תגובות