לראשונה מאז הבחירות: צו הריסה לבית ספר חרדי בבית שמש

    שלום בידרמן 2 Comment on לראשונה מאז הבחירות: צו הריסה לבית ספר חרדי בבית שמש

    זה קרה מהר מהצפוי: ללא משא ומתן או שיח מקדים, נדהמו בבית הספר החרדי בבית שמש "בארה של מרים" לקבל לידם צו הריסה מנהלי | גורם בכיר בעירייה: "חובה על העירייה לאתר פתרון מיידי לתלמידות בית הספר; בתקופת אבוטבול היו מתנהלים אחרת" | תגובת העירייה: "נפעל לשיח לפינוי מרצון; לא נקבל מהלכים חד צדדיים" | פרסום ראשון

    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הנהלת בתי הספר "בארה של מרים" בבית שמש הופתעה היום (רביעי) לקבל צו הריסה מעיריית בית שמש כשעליו חתומים גופים רשמיים נוספים. בצו המנהלי שהוגש למנהלי המקום, נדרשת ההנהלה לפנות את הקראוונים שהוצבו על שטח ציבורי פתוח (שצ"פ) ללא אישור עירוני כחוק, בתוך ארבעה ימים בלבד.

    בנוסף, נכתב בצו כי ניתנת האפשרות לערער על ההחלטה אך הפינוי צריך להתבצע ללא קשר לערעור ותוצאותיו. על הצו המנהלי חתום מהנדס העיר.

    יצויין, כי להורי התלמידות אין כל פתרון אחר. פינוי או הריסת המבנים, יגרום לתלמידות להישאר בבתים, על כל המשמעות שבכך. אחד ההורים אמר ל"קול חי", כי הם בוחנים את האפיק המשפטי, והם מצפים מהנציגים החרדים שבדרכם לחתום על הסכם קואליציוני עם הגב' בלוך, שיעמדו לצידם וימצאו עבורם פתרון מיידי ודחוף. אחרת – נצטרך לחשוב על אופציה של לימודים בבתיהם של הנציגים החרדים.

    בית שמש

    הצו שהוצא לבית הספר

    גורם חרדי בעיריית בית שמש אומר, כי למרות שהמבנים הניידים הוצבו על שטח עירוני שלא ניתן להקים עליו מוסד חינוכי, חובה על העירייה לאתר פתרון מיידי לתלמידות בית הספר. לדבריו, גם כשבעבר היו מקרים כאלה בתקופת משה אבוטבול, העירייה פתרה את הבעיות הללו בהידברות ובמציאת פתרונות חלופיים, ולא באמצעות הוצאה של צו הריסה מיידי. "נראה שראש העיר הגב' בלוך רוצה להראות יד ברזל בימיה הראשונים בעירייה, ומבחינה פוליטית היא צודקת, אבל אחרי שהצהירה כי תפעל מול כל המגזרים בעיר בהידברות – מצופה שתעמוד בדיבורה".

    מעיריית בית שמש נמסר בתגובה: "בתקופה האחרונה קרו מספר מקרים של השתלטות על שטחים ציבוריים ללא הקצאה וללא היתר בניה. שטחי הציבור הם משאב עירוני חשוב של התושבים, השתלטות על שטחים אלו פוגעת בפיתוח עתידי של גינות ופארקים ואף מוסדות קבע האמורים לקום במגרשים אלו לרווחת התושבים. כמו בכל מקום אחר בארץ, ככל שיש לקהילה ומוסד צורך להקצאת קרקע עליהם לפנות בצורה מסודרת לגורמים הרלוונטים בעירייה, כל בקשה מוצדקת תאושר ותקודם על הצד היתר טוב. העירייה תדאג לכל צרכי הקהילות והמוסדות בעיר בצורה מסודרת וחוקית ואף נפשט את ההליכים כך שיוכלו לקבל היתרי בניה כדת וכדין במהירות האפשרית".

    "ראוי לציין כי כנגד המוסד האמור יצא כבר צו הריסה על מבנים אלה לפני מספר חודשים תחת השלטון הקודם ולפני כניסתה של עליזה בלוך לתפקיד. העירייה תקיים שיח מול המוסד הרלוונטי על מנת להגיע לפינוי בהסכמה של הבניה הבלתי חוקית ובמטרה למצוא פתרון ללומדים במקום, אולם יחד עם זאת לא נקבל מהלכים חד צדדיים, מחטפים וניסיונות לקבוע עובדות בשטח בצורה הפוגעת בתושבים. מובהר בזאת כי מהלך חד צדדי ולא חוקי יגרום לכך שהעירייה לא תדון בבקשה עתידית של המשתלטים ומפירי החוק", אמרו בעירייה.

    בית ספר 1 תמונה נוספת



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      האמת? די הגיוני נראה שהמקום ממש לא בטיחותי לילדים

    2. 1

      כל אחד זורק קרוואן, קורא לו בית ספר, ואז מוגן מפינוי. נראה הגיוני למישהו. הנה הוכחה שקרקא אכן נגזלת.