יולדת? הבחירה בידייך!

    עפר גדנקן No Comments on יולדת? הבחירה בידייך!

    עם – מירי מאיר- סגנית אחות אחראית במחלקת יילודים בשיבא

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אנחנו בשיבא", אומרת מירי, "מאמינים שכל יולדת צריכה לבחור את הדרך המתאימה ביותר בעבורה ללידה ולטיפול בתינוק ולכן אצלנו משאירים את הבחירה המלאה בידיה של היולדת לאורך כל הדרך. הבחירה כוללת את אופן הלידה – טבעית או בהרדמה, בחירה בנוגע לרמת הביות, הטיפול בתינוק ועוד.

    ממתי מתחילים תהליכי הבחירה?

    עוד לפני הלידה. כל אחת מוזמנת לתאם פגישה עם מיילדת ולגבש יחד תוכנית לידה. נכון, לא את הכל אפשר לתכנן, אבל תוכנית אישית מאפשרת להכיר את היולדת, לדעת מה הן העדפותיה, מה הן ציפיותיה ומשאלותיה ולהשתדל לממש אותן.


    מה הן אפשרויות הבחירה בשלב הזה?

    הבחירה יכולה להיות בלידה בהרדמה או בלידה רגילה או בלידה טבעית אשר מתבצעת במרכז ללידה טבעית שלנו וללא התערבות רפואית ובאווירה ביתית, רגועה ונעימה. גם לנשים הנאלצות לעבור ניתוח קיסרי קיימת אפשרות מיוחדת אצלנו ל – "ניתוח קיסרי ידידותי" המאפשר היעדר הפרדה בין האם לתינוק במהלך הניתוח, תוך יצירת חווית לידה חיובית לאם ולתינוק.


    השהייה עם התינוק – כמה, מתי ואיך?

    לאחר הלידה עומדות בפני האם כמה אפשרויות לשהייה עם התינוק:

    • אפס הפרדה – האם יכולה לבחור לא להיפרד מהתינוק שלה אפילו לשנייה אחת. הילוד יכול לשהות לצדה, ללא הפרדה, מרגע הלידה ועד רגע השחרור מבית החולים. כך  שגם הטיפול הראשוני בו יתבצע לצידה. במשך תקופת השהות במחלקת יולדות, כל הטיפולים בתינוק יבוצעו בחדרה, כולל ביקור רופא ילדים מדי בוקר, בדיקות דם, בדיקות שמיעה וכו' כך שהיולדת אפילו אינה צריכה לצאת מחדרה.
    • ביות מלא – התינוק ישהה בחדר עם האם לאורך כל שעות היממה, גם בלילה אך לא  מרגע הלידה.
    • ביות גמיש – התינוק ישהה לצד אמו במהלך היממה.

    כשהיולדת תוכל לבחור להשאירו במחלקת יילודים. גם בשעות הבוקר בהם אנו מעודדים את האמהות לקחת את ילדיהן לטיפולן, כל יולדת חלשה שאינה מרגישה בטוב ומבקשת לנוח יכולה להותיר את היילוד בתינוקיה.

    כמובן שבכל המצבים הנ"ל ייתכנו שינויים בהתאם למצב הרפואי של האם ושל התינוק.


    האם גם הטיפול הראשוני בתינוק נתון לבחירה?

    אכן, אנו מאפשרים להורים לקבל החלטות גם באשר לאופן הטיפול בתינוק במגוון התחומים:

    • רחצה – האחות רוחצת את התינוק בכיור מתחת לברז מים זורמים. זכותה של האם לבחור אם היא מעוניינת ברחצה על ידי אחות.
    • משחת עיניים אנטיביוטית – טיפול חד-פעמי לתינוק שנועד למנוע זיהומים. זכותה של האם לבחור אם היא מעוניינת בטיפול.
    • חיסון נגד צהבת B – ניתן לכל ילוד ביום הלידה, בהמלצת משרד הבריאות, בהזרקה תוך שרירית. זכותה של האם לבחור אם היא מעוניינת בחיסון. בשיבא אנו חידשנו נוהל ייחודי המאפשר לאמהות המעוניינות להימנע ממתן החיסון בשבת לדחותו עד ליום ראשון.
    • ויטמין K – חיוני לפעילות התקינה של מערכת קרישת הדם, בשל חשיבותו הרבה במניעת דימומים. ניתן בהזרקה תוך שרירית מיד לאחר הלידה- יש צורך לתת אותו מיד לאחר הלידה.

    מה בנוגע להאכלה?

    הדרך המיטבית להזין את היילוד הוא בהזנה טבעית בלבד, כשהאם יכולה לבחור בהזנה טבעית בלבד, בהאכלה טבעית בשילוב עם תרכובת מזון לתינוק או בתרכובת מזון בלבד. אם היא בוחרת בהאכלה טבעית, היא תוכל ליהנות מייעוץ מיוחד על ידי הצוות הגדול של יועצות מערך ההנקה שלנו שכולן בו הינן אחיות המוסמכות כיועצות(IBCLC)  והינן עוברות בין החדרים למתן סיוע וייעוץ. ניתן  להאכיל את התינוק בחדר האם או בחדר ההנקה העומד לרשות היולדות ובו גם מתקיימות הדרכות הנקה קבוצתיות.


    מה באשר לטיפול השוטף בתינוק בזמן האשפוז?
    כאמור, במשך תקופת השהות במחלקת יולדות, הטיפול ביילוד, כולל בדיקת רופא ילדים בשחרור (בהתאם למצב היילוד), הדרכות על ידי אחות יילודים, בדיקות דם, בדיקות שמיעה ואפילו הרישום של משרד הפנים יתבצע בנוכחות היולדת בתוך מחלקת יולדות.



    0 תגובות