חלוקת התיקים נדחתה בשבוע: הערכות: כץ שר החוץ, חוטובלי שרת הקליטה

    שלמה ריזל 1 Comment on חלוקת התיקים נדחתה בשבוע: הערכות: כץ שר החוץ, חוטובלי שרת הקליטה

    במסגרת חלוקת השלל של מפלגת 'ישראל ביתנו' הפורשת, בכירי הליכוד הממורמרים דוחקים לשדרוג מעמדם. הערכות כי במסגרת הבריתות הפנים מפלגתית, ישראל כץ יתמנה לשר החוץ וציפי חוטובלי לשרת הקליטה. השר גלעד ארדן צפוי לא ישודרג בסבב המינויים

    האם כץ יקבל את תיק החוץ? צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חלוקת השלל. לאחר הצהרת ראש הממשלה כי הוא ממנה את עצמו לתפקיד שר הביטחון. נתניהו הביע את דעתו כי תיק החוץ ימסר לאחד מבכירי מפלגתו. היום (שלישי) התפרסם כי נתניהו החליט לדחות את מסירת תיק החוץ בשבוע לפחות, כך על פי גורם בליכוד, שמסר לישראל היום. את התיק השלישי בחשיבותו בממשלה מייעד נתניהו ככל הנראה לשר התחבורה ישראל כץ.

    לאחר התפטרות שר הביטחון אביגדור ליברמן, נשארו בידי הליכוד שני התיקים הבכירים בממשלה, הביטחון והחוץ, לאחר לקיחת תיק הביטחון לנתניהו, היה ברור כי ראש הממשלה לא יוכל לתפקד עם כל התיקים הבכירים בממשלה. לנתניהו יש מחוייביות קודמות כלפי השרים הבכירים במפלגתו שכעסו על קבלת תיקים זוטרים בממשלה לאור ההישג של 30 המנדטים. הפעם נתניהו יהיו חייב לרצות את הבכירים.

    על פי הערכות שר התחבורה והמודיעין שנמצא בקשרים טובים עם נתניהו בתקופה האחרונה, יקבל את תיק החוץ. סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי תתמנה לשרת העלייה והקליטה.

    לפי גורמים בליכוד, השיקול לשדרג את ישראל כץ לתפקיד שר החוץ, נועד לחזק את הבריתות בתוך הליכוד ואת הקשרים בתוך המפלגה. מי שעלול לכעוס על המינוי הוא השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שמחזיק לדבריו, בהתחייבות של נתניהו כלפיו לקבלת תיק בכיר כמו תיק החוץ.

     



    1 תגובות

    מיין תגובות