דירה להשכיר? לא ביו"ש

    אריאל שרפר No Comments on דירה להשכיר? לא ביו"ש
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברה בינלאומית שמציעה בין היתר דירות להשכרה לטווח קצר ברשת ומכונה "אייר בי אנד בי" ((airbnb הודיעה ללקוחותיה ב-190 מדינות ברחבי העולם את ההודעה הבאה:

    "הגענו למסקנה שאנחנו צריכים להסיר את הדירות שרשומות בהתנחלויות ישראליות בגדה המערבית הכבושה שנמצאת בלב הסכסוך בין הישראלים לפלסטינים"

    אחרי קביעת העמדה החד-צדדית אך גם החד-משמעית הזאת הוסיפה החברה להצהרתה גילוי דעת על הביקורת האפשרית בישראל על  החלטתה ומנהליה הודיעה כי הם יודים שאנשים לא יסכימו עם המהלך הזה ומעריכים את נקודת מבטם אך זהו נושא שנוי במחלוקת

    בסיום ההודעה על הסרת פרסום הדירות להשכרה ביו"ש מאתר airbnb  הוסיפה החברה הצהרה אופטימית לפיה התקווה שלה היא שבמוקדם או במאוחר יהיה פתרון לסכסוך ההיסטורי הישראלי-פלסטיני. "זוהי תקווה שאפתנית, אבל אנחנו ממשיכים לקוות לשלום בר-קיימא" לשון הודעת החברה הבינלאומית שמאמינה בשלום אך מסתבר שגם בחרם.

    חברת airbnb שהוקמה לפני כעשור בשנת 2008 מפעילה אתר אינטרנט פופולארי המתווך בין שוכרי יחידות נופש להשכרה או יחידות מגורים לטווח קצר לבין בעלים של יחידות כאלו שהם בעיקר אנשים פרטיים המציעים דירות למגורים זמניים או יחידת נופש במבנה שאינו מוגדר בית-מלון.

    ראש מועצת בית-אל שי אלון אמר בתגובה להחלטת החרם החדשה על יו"ש:

    "שוב מתבצעת סלקציה ביהודים, זה לא חדש ואנחנו לא מתרגשים מהחרם הפעם מצידה של airbnb.  אני קורא לישראלים בואו לנפוש ביהודה ושומרון, הנוף כאן משגע האוויר צלול והאירוח טוב יותר מהרבה מקומות שאתם מכירים"

    עודד רביבי ראש מועצת אפרת וראש אגף קשרי חוץ של מועצת יש"ע הביע אכזבה עמוקה מהחלטת אתר airbnb שלא לפרסם דירות ביו"ש.

    "מאכזב לראות שבגלל לחץ של קיצוניים האתר נכנע ופוגע בעצם מהות קיימו וייחודו. היתרון של האתר היה היכולת להפגיש אנשים, לגרום לשיח ולשאלות ולא רק לעשות כסף. ההחלטה עושה עוול למתיישבים, מהווה כניעה לקיצוניים ותתברר כשגויה וכמרחיקה את השלום"

    ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב על החלטת האתר לבטל את ההמלצות על דירות וצימרים ביו"ש:

    "מדובר בהחלטה מזעזעת נפשעת ואנטישמית. עם זאת את עתיד השומרון ובתוך כך את עתיד התיירות בשומרון לא יקבע אתרAirbnb ולא ה bds. השומרון ימשיך לצמוח. השומרון ימשיך לרשום אחוזי צמיחה מהגבוהים בעולם המערבי. התיירות בשומרון כולל התיירות העולמית צמחה בשנתיים האחרונות בכ 200% והיא תמשיך לצמוח. רק במהלך השבוע שעבר הגיעו מאות תיירים ממרכז ודרום אמריקה לטייל בשומרון וממשיכים להגיע תיירים גם השבוע מכל העולם. ההחלטה הזו רק מחזקת אותנו להשקיע אף יותר בתיירות הנכנסת הן מהארץ והן מהעולם."

    מועצת יש"ע הודיעה כי תפעל נגד אתר airbnb אם לא יבטל את החלטתו להחרים חלק מישראל ולא להציע ללקוחותיו דירות ויחידות נופש פרטיות בישובי יהודה ושומרון:

    "חברה שאין לה מניעה להשכיר דירות בדיקטטורות ברחבי העולם ובמקומות שאין בהם זכר לזכויות אדם, נטפלת למדינת ישראל, זה נובע מאנטישמיות או מכניעה לטרור, או משניהם יחד. במקום להיות אתר תיירות, הפך אתר Airbnb להיות אתר פוליטי שרוצה לפגוע בכלכלת האזור ובכך לגרום נזק לכלל האוכלוסייה. אנו קוראים לכולם, להמשיך לטייל ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, ללון בצימרים הפזורים באזור וליהנות מהמרחבים, מאתרי התיירות ומהמסלולים המיוחדים שיש לארץ התנ"ך"

    שר התיירות יריב לוין דרש בתוקף מהנהלת airbnb לבטל את ההחלטה המפלה להסיר מהאתר דירות מהיישובים ביהודה ושומרון. לוין הדגיש כי מדובר בהחלטה מבישה ואומללה ובכניעה מחפירה של החברה.

    בהנחיית השר לוין החל משרד התיירות לגבש צעדים מידיים להגבלת פעילות החברה בכל הארץ.

    במקביל הנחה השר לוין את הנהלת משרדו להוציא לפועל תוכנית מיוחדת לעידוד התיירות והלינה בדירות נופש בכל רחבי יהודה ושומרון.

    החלטת חברת airbnb להחרים את אזור יו"ש צפויה להוריד מהאתר 200 דירות

    אך עדיין לא נקבע תאריך רשמי להחלת ההחלטה בפועל.

    צפו: יו"ר מועצת יש"ע יוסי דגן מדבר על החרם האנטישמי:



    0 תגובות