מנדי ג'רופי לא האמין למראה עיניו • מרגש

    דוד קליגר No Comments on מנדי ג'רופי לא האמין למראה עיניו • מרגש

    בעקבות כתבה כאן ב'אתר קול חי' חוזר הזמר מנדי ג'רופי 25 שנה לאחור ונזכר בתלמידו החביב שנהרג בתאונה • זכרנו לחיים

    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך חג הסוכות תוך כדי שהזמר מנדי ג'רופי נוסע ממקום למקום לשמח את עם ישראל הוא נתקל בכותרת עצובה, כותרת שרק אחרי כמעט חודשיים גם גרמה לו לצמרמורת אדירה.

    וכך מספר מנדי:
    כשראיתי את כותרת החדשות פסנתרן חרדי נהרג בתאונת פגע וברח חששתי שמא מדובר באיזה נגן מהברנז'ה השם ישמור, ואמרתי לעצמי כזה, שבטח תוך זמן קצר יתפרסם השם וקיוויתי לטוב.

    לאחר כמה ימים פורסם שההרוג הוא חיים טוקצ'ינסקי ז"ל, בשבילי זה לא אמר הרבה, אמרתי לעצמי שזה לא מישהו מוכר שעבד ממש בתחום המוסיקה החסידית, הצטערתי לשמוע אך החיים ממשיכים הלאה.

    לפני כמה ימים פרסם ידידי ורעי דוד קליגר כתבה ב'אתר קול חי', בה ניתן לשמוע את אמו של חיים מתראיינת אצל הרב משה בן לולו ומספרת על הפרוייקט לזכרו ובאיסוף כסף עבור כתיבת ספר תורה לעילוי נשמתו.

    אני מקשיב לראיון שומע את המבטא הרוסי של האם ולפתע היכה בי הזיכרון… רגע.. השם הזה מצלצל לי מהיכן שהוא, אני חייב לבדוק מהיכן.. לצורך כך הורדתי מהבוידעם את האלבומים הישנים בביתי, ומתברר לי לצערי שצדקתי – חיים תלמידי היקר… כן חיים לא בין החיים.

    זה היה בדיוק לפני 25 שנה, בשנת תשנ"ד לקראת חודש כסלו שבתי ארצה לאחר שנת לימודים בחצרו של הרבי, חשבתי לתומי בטח אגיע לשבועיים שלושה לארץ ואחזור בחזרה לחצר הרבי, זו הייתה תוכניתם של רוב חברי כיתתי.

    לאחר כמה ימים אני מקבל צלצול טלפון, על הקו נמצא מנהל מוסדות חב"ד בקריות ובפיו בקשה מפתיעה 'אנחנו מעוניינים שתהיה מלמד של כיתה א' בביה"ס', צחקתי את צחוקי ולא הבנתי מאיפה זה נחת עלי, וספרתי לו על תוכניותיי לחזור לבית רבינו.

    איך שלא יהיה הגעתי לפגישה בה הטילו עלי את האחריות על הכיתה ולאחר כמה ימים מצאתי עצמי מלמד, אחד מתלמידיי היה ילד אציל נפש שקט ומופנם עם עיניים כחולות גדולות וחכמות שתמיד העסיק את עצמו בכל מיני יצירות והמצאות ילד מיוחד שאתה רואה עליו שעדיו לגדולות.

    אני זוכר שבאחת הפעמים הוא סיפר לי בשקט שבבית הם מדברים בשפה הרוסית, וכך במשך שנה הייתי המלמד של אותה כיתה א' ובזה הסתיימה הקריירה החינוכית שלי.

    חיים נהרג מבלי שזכה להקים בית בישראל ואמו יצאה בקריאה להשתתף בספר תורה שיכתב לע"נ ובזה יונצח שמו, אני רואה זכות וגם חובה לקרוא לכל מכירי וידידי להשתתף בכתיבת ספר זה לזכותו ולעילוי נשמתו, כאן תוכלו להשתתף בהוצאות להכנסת ספר התורה שינתן לקהילה שאין להם עדיין ס"ת. תזכו למצוות!

    ת.נ.צ.ב.ה.

    צפו בתמונות:
    WhatsApp Image 2018-11-11 at 21.09.50 ג'רופי טוקצ'ינסקי 1

    WhatsApp Image 2018-11-11 at 21.11.06 ג'רופי טוקצ'ינסקי 2



    0 תגובות