בנט לא מתפטר: "מתייצבים מאחורי נתניהו"

    איתי גדסי 1 Comment on בנט לא מתפטר: "מתייצבים מאחורי נתניהו"

    שר החינוך נפתלי בנט הודיע כי לא התפטר מהממשלה חרף נטילת תיק הביטחון על ידי ראש הממשלה לעצמו | "נותנים לראש הממשלה את האפשרות לשנות את המצב הבטחוני"

    שר החינוך, נפתלי בנט צילום: אילן אסייג
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החינוך נפתלי בנט כינס מסיבת עיתונאים היום (שני) והודיע כי לא התפטר מהממשלה. "אנחנו נמצאים במשבר אמון בטחוני. גברנו בעבר על אויבים רבים עם מעט נשק והרבה אמונה. אויבים אכזרים לא חדשים עבורנו. ראש הממשלה פעל להגדיל את הממשלה מסיבות פוליטיות או בגלל התאגיד. גם אז לא נכון לעשות פוליטיקה מהביטחון. לא האויב מדאיג אותי. משהו לא טוב קורה לנו מבפנים. כבר שנים לא מועטות כולל בעשור האחרון, מדינת ישראל הפסיקה לנצח. אני ראיתי זאת במלחמת לבנון השניה כמפקד של כח בגזרה המערבית בדרום לבנון. היתה מבוכה, היה בלבול והיה היעדר רוח. בגלל המלחמה הזו עזבתי את ההיטק ונכנסתי לפוליטיקה".

    "אנחנו מטילים על לוחמינו חישוקים על גבי חישוקים. משפטיים ותפיסתיים. הלוחמים פוחדים יותר מהפרקליט הצביא מאשר מיחיא סינוואר. מהכרעת אויב עברנו להכלת אויב. דברים שפעם היו ברורים, היום מוטלים בספק. מחלים שהעפו עפיפונים – כונו כילדים ואז המוסר המעוות העדיף שנסכן את ילדינו. לאחר ירי של חמאס לעבר יישובים וטיל קורנט לעבר אוטובוס של חיילים. אנחנו מספרים לעצמנו שהכל בסזדר ושחמאס מורתע כפי שלא היה מעולם. כל מרפסת בתל אביב לא חוקית נהרסת אבל יישוב ערבי חאן אל אחמר לא מפנים מהפחד מה יגידו עלינו באירופה. השכל הישר פינה את מקומו לפלפולים משפטיים כבדים ומסורבלים. רוצחי ישראליים זוכים למול עינינו למשכורות של 15 אלף ש"ח בכל חודש. משפחותיהם זוכות לכבוד ואנחנו עומדים מנגד ולא עושים שום דבר לעצור את זה. חודשים ארוכים להרוס חצי חדר של מחבל".

    לדבריו: "ברגע זה, עומדים 102 בתי מחבלים שצה"ל מדד אותם ואין לנו את הרוח והכח להרוס אותם. חמאס וחיזבאללה חצופים יותר מיום ליום כי הם מאמינים שאנחנו חוששים להתעמת אתם. מה שראש הממשלה מכנה אחריות מתפרס כהססנות על ידי אויבנו. הקו הוא דק. הספינה של ביטחון מדינת ישראל שטה בעשור האחרון לכיוון לא טוב. הדבר הכי מסוכן שהתחלנו לחשוב שאין פתרון לטרור. יש מה לעשות. כשישראל תרצה לנצח אנחנו נחזור לנצח. אפשר לקחת ספינה ולשנות את הנתיב שלה. באנו כדי להציב אלטרנטיבה. להחליף הססנות בעצמה. את המבוכה באמונה".

    בנט המשיך ואמר: "עד לפני מספר שנים ממשלות ישראל שחררו מחבלים באופן סיטונאי כי ככה עושים. אנחנו שמנו אולטימטום ואמרנו עד כאן ומאז הפסיקו לשחרר. ולראשונה החזירו מחבלים משוחררים לכלא. הוכחנו במעשים. כדי להנחיל יצירתיות וחדשנות פניתי לראש הממשלה לפני מספר ימים על מנת שיטיל עלי את תפקיד שר הביטחון לאחר שהקודם נכשל כישלון חרוץ והפקיר את שדה המערכה. לא היה יועץ שחשב שהמהלך הוא טוב לי. כולם אמרו שלא אצליח לשנות ויכשילו אותי. בחרתי להתייצב. אמרתי לראש הממשלה שאני לא מציב אולטימטום אבל בפועל החליט נתניהו מסיבותיו שלו, ליטול את התפקיד לעצמו. בנאומו הבטיח ראש הממשלה לציבור לשנות נתיב להוביל למהפך".

    "אם ראש הממשלה רציני בכוונותיו ואני רוצה להאמין למילים שלו אמש אני אומר אנחנו מסירים ברגע זה את כל דרישותינו הפוליטיות ונתייצב לסייע לך כדי שישראל תנצח".



    1 תגובות

    מיין תגובות