סערת גמלאי המשטרה: ראש לשכת רא"מ כינה את מנכ"ל האוצר: "שרלטן"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on סערת גמלאי המשטרה: ראש לשכת רא"מ כינה את מנכ"ל האוצר: "שרלטן"

    בישיבת ממשלה סוערת, אישרה הממשלה את השוואת הפנסיה של כוחות הביטחון והמשטרה לזו של גמלאי צה"ל. העלות: 22 מיליארד ש"ח. בשביל למצוא מקורות מימון הממשלה תקצץ קיצוץ רוחבישל מיליארדי שקלים, בכל משרדי הממשלה

    ארדן ואלשיך צילום: יונתן סינדל פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה אישרה היום (ראשון) בתום ישיבה סוערת את ההסכם עם גמלאי המשטרה וכוחות הביטחון, מדובר בסכום כסף ענק שעומד על 22 מיליארד שקל שיתפרס עד שנת 2035. במהלך הדיון הסוער יואב הורוביץ, ראש הסגל במשרד ראש הממשלה, כינה את מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, שקרן ושרלטן". בתגובה ענה לו באב"ד: "נמאס מכם". יש לציין כי בית הדין לעבודה חייב את הממשלה לאשר את החלטתה ולהוציאה אל הפועל. לצורך מציאת מקורות מימון הממשלה מקצצת קיצוץ רוחבי של 1.5% בכל משרדי הממשלה. המשמעות שמיליארדי שקלים שיועדו לתקציבי המשרדים יבוטלו חלקם בבריאות.

    המנגנון שסוכם הוא:
    כבר בינואר 2019 כל הגמלאים יקבלו בשכרם את תוספת השכר המלאה לשכר השוטף.

    תשלום חלק מהתוספת כבר בינואר 2019 לשוטרים ולסוהרים הפעילים בשתי פעימות. החל מינואר 2020 ישולם כלל התוספת לכלל הזכאים.

    כמו כן, סוכם כי תשלומי הרטרו בסך של כ 7 מליארד ש"ח בגין הזכאויות משנת 2006 ואילך ישולמו בפריסה ל 17 שנה (2019-2035) על מנת להקל על המשק והאוצר, כאשר תינתן עדיפות לתשלום לגמלאים בדגש על הגמלאים המבוגרים.

    מדובר על תשלום שנתי של בין 650 ל 900 מליון ₪, כששליש מתוכם חוזרים לקופת המדינה בצורה של מיסים.

    השר גלעד ארדן: "אני גאה לעמוד היום, פעם נוספת, בחזית המאבק למען זכויותיהם של השוטרים, הסוהרים והגמלאים. אחרי כחודשיים של מו"מ אינטנסיבי ולאחר 13 שנה של הלנת שכר, אישרה היום הממשלה את ההחלטה הצודקת והמתחייבת להשוות את תנאיהם לתנאי משרתי הקבע.

    מדובר בתיקון עוול היסטורי שלא היה לו כל הצדקה. החלטות ממשלה מאז שנות השבעים מחייבות את הצמדת שכר השוטרים והסוהרים לשכר משרתי הקבע ושלוש ערכאות שונות בבית הדין לעבודה הכירו בכך.

    וויתרנו על תשלומים משמעותיים: הריבית, ההצמדה והלנת השכר על חוב של 13 שנים שלא שולם והסכמנו על פריסת החוב ל 17 שנה.

    הנסיון לצייר יישום וביצוע של החלטת ממשלה ופסק דין של בית המשפט, כאילו ומדובר בשיקול פוליטי כזה או אחר, לעיתים תוך זלזול בוטה ופסול בציבור של עשרות אלפי שוטרים וגימלאים המשרתים ומגנים מזה עשרות שנים על אזרחי ישראל, הוא מכוער ולא ראוי".



    0 תגובות