נתניהו באזכרה לגולדה: "היא החליטה לא לצאת למתקפת מנע בגלל ארה"ב"

    איתי גדסי 4 Comment on נתניהו באזכרה לגולדה: "היא החליטה לא לצאת למתקפת מנע בגלל ארה"ב"

    במהלך טקס האזכרה הממלכתי, לראש הממשךלה לשעבר גולדה מאיר ז"ל שנערך בהר הרצל, התייחס נתניהו לבחלטות הביטחוניות בתקופת מלחמות ההתשה ויום הכיפורים, והרחבת הפעילות הדיפלומטית שהייתה חשובה לראש הממשלה לשעבר

    היום באזכרה של גולדה ז"ל צילום: פלאש 90
    15:21
    24.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on תמונה ישנה עוררה סערה: האם סינוואר העז לצאת ממחבואו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (ראשון) בטקס האזכרה הממלכתי של ראש הממשלה לשעבר גולדה מאיר ז"ל. נתניהו התייחס במהלך דבריו לרתיעה של גולדה לצאת למלחמה לפני יום כיפור עקב החשש מהאמריקאים:

    "זאת הייתה התקופה של מלחמת ההתשה, אני זוכר אותה היטב כראש ממשלה כשהייתי חייל בסיירת מטכ"ל. זאת הייתה גם התקופה שהטרור הפלסטיני והטרור הבינלאומי הרים ראש, והיא אישרה הרבה מאוד פעולות. פעולה אחת היא לא אישרה, ערב מלחמת יום הכיפורים, כשהחליטה לא לתקוף במכת מנע את צבאות ערב בגלל התחשבות בגורם רב משקל – היחסים שלנו עם ארצות הברית – או כך היא חשבה".

    עוד הוסיף נתניהו: "היחסים עם ארצות הברית הם נדבך יסוד בביטחוננו, אבל כשדברים אסטרטגיים קיומיים עומדים אל מול עינינו, לפעמים אין ברירה. אתם נוכחתם בזה, לפעמים צריך לצאת גם אל מול ארצות הברית. אבל באותה נשימה, ואני אומר את הדברים כהווייתם, אני חייב לשבח את גולדה, שברגע שפרצה המלחמה, היא גילתה סמכותיות וקור רוח, כושר מנהיגות ואומץ לב".

    הממגננה להתקפה: "יא דרבנה את ראשי צה"ל לעבור ממגננה להתקפה, היא השתמשה בקשר האמיץ שהיא בנתה עם ארצות הברית ועם נשיאה, להחיש את המאמצים להביא מארצות הברית רכבת אווירית של נשק חיוני לצה"ל".

    הרחבת הפעילות הדיפלומטית "והיום, כשאנחנו נשענים על היסודות שהניחה גולדה, אנחנו מרחיבים פעילות זו פי כמה וכמה. ישראל זוכה לפריחה מדינית שלא הייתה כדוגמתה, בכל היבשות. אבל בשנים האחרונות ביקרתי כמה פעמים באפריקה, נפגשתי עם מנהיגים של עשרות מדינות והבהרתי להם שאנחנו מגויסים להבטחת עתיד טוב יותר לתושבי היבשת. רבים מהם אמרו לי במפורש: "אנחנו זוכרים את פעילותה של גולדה מאיר". חלק מהם היו צעירים, חלק מהם עדיין שם, אבל הם אומרים לי: "אנחנו זוכרים את פעילותה של גולדה מאיר". גולדה החלה, ואנחנו ממשיכים".

    לסיום אמר נתניהו: "נזכור את תרומתה של גולדה מאיר לתקומת עם ישראל במולדתו ולבניין מדינת ישראל. ננצור בלב עמנו את דמותה פורצת הדרך, רבת הפעלים, יוקדת הלהט הציוני. יהי זכרה ברוך".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      יפה לנתניהו כיפה שחורה….

    2. 2

      יפה לנתניהו כיפה שחורה…..