משבר קואליציוני חריף: הבית היהודי לא ממצביעים עם הממשלה; נתניהו מוסר הצהרה

    איתי גדסי No Comments on משבר קואליציוני חריף: הבית היהודי לא ממצביעים עם הממשלה; נתניהו מוסר הצהרה

    הבחירות כבר כאן: ראש הממשלה צפוי למסור בשעות הקרובות הצהרה בה צפוי, ככל הנראה, להכריז על הקדמת הבחירות ופיזור הממשלה והכנסת | ברקע: ראש הממשלה שמונה לשר הביטחון, מסרב למנות את סגן השר בן דהאן לתפקיד סגן שר הביטחון לאחר שתפקידו פקע

    נתניהו צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשבר הקואליציוני מחריף והתפטרות ליברמן שהחלה את כדור השלג הפוליטי הזה, נראה רחוק עם הסערות המתחדשות בכל רגע. ראש הממשלה בנימין נתניהו, מונה לתפקיד שר הביטחון והוא בדרכו לקריה בתל אביב, שם ייפגש עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ראש השב"כ נדב ארגמן ובכירי מערכת הביטחון.

    לאחר התפטרותו של ליברמן, תפקידו של אלי בן דהאן כסגן שר הביטחון, פקע מאליו. בעוד שבמנפלגת "הבית היהודי" דורשים למנותו שוב, ראש הממשלה נתניהו מתעלם מהבקשה ודוחה אותה.

    כזכור, בבית היהודי שבים וחוזרים על דרישתם למנות את שר החינוך נפתלי בנט לשר הביטחון ומשלא, כך מבטיחים בסיעה, המפלגה על שמונת חבריה, תפרוש מהקואליציה ובכך תביא לקיצה של כהונת הממשלה הנוכחית.

    כעת לאחר החלטת ראש הממשלה נתניהו שלא למנות את אלי בן דהאן לסגן שר הביטחון, דבר המעוגן בהסכמים קואליציוניים, מאיימים בבית היהודי כי לא יצביעו עם הקואליציה. "בשעות האחרונות פעלנו באינטנסיביות למול אנשי לשכת ראש הממשלה על מנת למנוע את ההחלטה הלא הוגנת של פיטורי סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, שהתקבלה ללא כל סיבה מוצדקת. לצערנו, ראש הממשלה ואנשי נוהגים בכוחניות כלפי הבית היהודי, כפי שלא היו עושים מול אף מפלגה אחרת. נוצר מצב א-סימטרי, שבו סגן שר הביטחון נאלץ לשלם את המחיר על התפטרותו המבישה של שר הביטחון אשר ברח מאחריות".

    לדברי "הבית היהודי": "אין כל סיבה לפטר צוות שלם של סגן שר ויועציו, ולשלוח מספר משפחות לאבטלה מיידית, בשל גחמה בלתי מוסברת. לצערנו, למרות בקשות חוזרות ונשנות, אנשי לשכת ראש הממשלה נותרו בשלהם. אנו לא נאפשר את האבסורד הזה. לכן, סיעת הבית היהודי לא תצביע עם הקואליציה באף הצבעה עד אשר יחזור בו ראה"מ מהחלטתו".

    בתוך כך, בלשכת ראש הממשלה נתניהו הודיעו כי בשעות הערב תתקיים הצהרה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהצהרה זו להערכת הפרשנים, יכריז ראש הממשלה על הקדמת הבחירות ופיזור הממשלה והכנסת.



    0 תגובות